Sunday, May 28, 2006

Hujung minggu

Sejak akhir-akhir ni, Nurin semakin pandai berposing, pantang pakai benda-benda yang lain dari kebiasaan macam topi ke, baju kurung ke, start la dia terlentuk sana, terlentuk sini.


Sebelum jumpa client, sempat la Nurin berposing, siap arahkan kita lagi macam mana nak ambil gambar. Kebetulan digicam kitaorang baru je lepas repair sejak rosak tahun lepas, so lepas ni rancak la mengambil gambar balik.

.........................................................................

Sabtu, 27hb Mei 2006

Lepas kelas pagi, petang tu aku takde appoinment, jadi aku cadang nak jumpa Nad, my bestfriend dari sekolah dulu. Nad ni anak dia dah masuk 5 bulan lebih, asyik tak sempat aku je nak menjenguk dia. Walau pun rumah macam tongkang karam dan ada waktu yang terluang ni aku sepatutnya mengemas rumah, aku pejam mata je, lantak la, kalau tak jumpa Nad sekarang, tak tahu bila lagi aku free.

Memula tu nak jumpa sejam je memandangkan Nad dan hubby ada plan lain, tapi bila dah jumpa, banyak pula ceritanya. Kebetulan hujan lebat, ada la alasan nak lepak lebih lama. Bila maghrib tu, Nad pelawa makan malam sekali, walau pun hubby aku nak ada appoinment dengan client malam tu, tapi jemputan Nad yang bersungguh, kitaorang pun stayed.

Lepas makan, hubby pergi jumpa client, aku lepak rumah Nad sampai la hubby jemput balik lebih kurang dalam pukul 10.30 malam, terus pulak ke rumah client hubby lagi satu. Walau pun kepenatan, balik rumah rasa puas hati dapat jumpa Nad, Najib dan Najwan, dapat dinner best, perut kenyang, business pun jalan...Alhamdulillah!

Najwan baru lepas jab, jadi badan pun dedar-dedar lagi. dan selsema juga. Sempat bagi pose istimewa masa makan ubat! One more thing, Najwan sebijik muka Najib!

Nampak tak airmata Nurin? Nurin nak tambah udang, kitaorang pujuk la takyah makan lagi sebab udang pun tak banyak. Aku pun malu gak dengan Nad, sebab Nad tak makan lagi, kang tak merasa tukang masak lauk yg dia masak. Apa lagi, merajuk dan melalak la Nurin, maklum la udangkan favourite dia.

So, ini la dinner kitaorang malam tadi, udang masak lemak, resepi istimewa ayah Nad, sambal sotong dan bunga kobis tumis. Nad kata bunga kobis tu, Ah Soh sebelah rumah yang bagi. Udang tu memang best! Kalau tak, takkan la Nurin pun bole makan sampai 3 ekor...huhuhu....

5 Comments:

At Monday, May 29, 2006 12:35:00 PM , Blogger mommamia said...

sedapnya tgk udang masak lemak tu-aku mmg teringin nak tgk anak nad,comelnya!mkn ubat pun boleh pose senyum lg tu!sian nurin ,mmg nmpk air mata dia meleleh,ko kena msk udang lemak utk nurin la noha,ganti blk aritu,sian nurin..hehe aku lak sayu ati tgk air mata dia tu.

 
At Monday, May 29, 2006 3:42:00 PM , Blogger Xura'Z Craft said...

amboi nurin... pose mcm model! cute lah nurin pakai topi ni..

x sangka anak nad dh besar.. ade skit muka nad. cute!

 
At Monday, May 29, 2006 5:39:00 PM , Anonymous Anonymous said...

mar : mmg sedap udang masak lemak tu!!! makan nasi panas2 dengan kuha je pun cukup.

xura : anak nad dah 5 bulan, baru sempat tgk dia,ni silap2 anak dia pandai jalan baru dapat jumpa lagi

 
At Monday, May 29, 2006 5:40:00 PM , Anonymous Anonymous said...

silap....bukan kuha, tapi kuah...

 
At Saturday, June 10, 2006 12:33:00 PM , Blogger Ely said...

lepas dapt mkn udang senyum org tuh berposing hehehe. geram tgk pipi dia!

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home