Sunday, March 05, 2006

Sakit bont*t

Dah 9 hari aku duduk kat rumah dan sekarang aku ada kat JB, dok rumah juga. No business activities but i managed attend the class and summit the cases. All this because of Nurin had conjunctivitis!...sigh..... and what make it worse, i had effected too now!!...huarrgghhh!!!!

Ye la, camne aku tak kena sama, aku yang jaga dia sepanjang minggu. Rasa-rasanya semua precaution aku dah ikut, tapi tu la, bila nak kena tu, kena la juga. Agaknya sebab aku kiss Nurin kot, lama tak kiss dia sejak dia sakit.

Actually, sakit mata ni atau mak aku selalu cakap sakit bont*t (apsal ntah, jgn tanya!), tak senang juga nak berjangkit walau pun it very contagious, kecuali siapa-siapa yang very close or nursing the patient. Maybe sebab tu la aku dapat jangkitan ni.

Apa pun aku respect la kat Nurin, sepanjang dia sakit, dia tak menangis pun sebab sakit atau gatal dan dia even tak genyeh-genyeh her eyes. Paling-paling pun dia menggigil dan menjerit "eeiiii..." kalau gatal. Bila aku kena ni, iiskk...tak tertahan kegatalannnya. Nampaknya seminggu lagi la aku kena dok rumah, or else bila nak keluar kena la berkaca mata hitam...heheh...


Hari pertana Nurin got effected, mata kanan je merah, masih aktif. That nite we are celebrating my birthday.

Masa ni dah masuk hari ke 3, mata sebelah kanan semakin merah dan mula membengkak. Bila masuk hari ke 5, bengkak semakin besar dan kadang-kadang air mata bercampur darah. Doktor kata, bukan biji mata yg berdarah, tapi kapilari kat kelopak mata tu yang pecah. Iiiskk... aku menangis first time bila tenguk air mata dia merah.


Aku belanja hubby makan kat Restoran Selera Kusuma di Bangi, just a simple dinner. Kitaorang makan udang goreng tepung (feveret hubby dan Nurin), tomyam campur, sayur campur, telur bungkus dan nasi putih. Dedolu bos aku pernah bawa kitaorang makan kat sini, memang best!

Walau pun aku dah tinggalkan tempat kerja lama, bila aku datang for some business last week, aku dapat kad ni. Terharu aku dibuatnya. Ye la, aku dah tak kerja kat situ lagi, dah nak masuk 2 bulan, tapi diaorang masih ingatkan aku.

7 Comments:

At Monday, March 06, 2006 5:16:00 PM , Blogger mommamia said...

alahai..sian nurin..patutla auntie dia ckp mata pirate,rupanya nurin sakit mata..
ko tak penah kena lg ke sakit ni noha?ingat tak masa kita nak trial SPM dulu,sains muar kena wabak sakit mata,ramai yg kena blk kg,antaranya aku hehe..nak tau camne aku dpt sakit tu?aku saje ambik air mata along(bdk jb tu) pastu tenyeh kat mata aku,kronikkan org ni nak blk umah punya pasal,pastu nyesal tak hengat!mmg sakit ooo..mcm ditarik2 urat mata tu..gatal takyah cite laa..
papehal respek kat nurin sbb boleh thn sakit ni, get well soon honey and to mama nurin,semoga cpt sembuh gak letak ubat mata tu byk2..tp pas letak pahit ubat tu terasa sampai kat tekak kan?jgn tenyeh2 mata tu!

 
At Tuesday, March 07, 2006 9:22:00 AM , Anonymous Anonymous said...

ishhh... teruk gak sakit mata nurin ni.. ooo.. mmg ade yg smpi klr darah ek? ni 2nd time aku dgr. dulu yusman prnh sakit mata smpi klr darah, aku ingatkn ade sakit lain. aku dh risau. mase tu kitorg blm kawin lg.

aku x prnh sakit mata smpi bengkak2 cam tu. kalo kena pun merah skit2 je. 2 ari dh ok.

kesian nurin... kesian kat mama nurin gak.. cepat2 sembuh..

mar: smpi gitu skali nk blk kg punye psl???...

 
At Tuesday, March 07, 2006 10:19:00 AM , Blogger Fara said...

Nurin nih, sakit bont*t pon comel jugak hehehe ...

aku pon sebut sakit bont*t gak la.. ingat lagi, dulu orang kata kalau tak mahu berjangkit, jgn sebut sakit mata, sebut lah sakit bont*t .. aku pun follow jek wakakka ...

 
At Tuesday, March 07, 2006 11:28:00 AM , Blogger mommamia said...

zura, mar dulu mmg slalu homesick,asik ingat nak blk umah,pdhal umah sekangkang kera tp ngalahkan budak sabah sarawak mar nyer homesick hihi

 
At Tuesday, March 07, 2006 5:14:00 PM , Blogger Unknown said...

kesian nurin.
Pakcik Jiwa doakan moga Nurin cepat sembuh..

 
At Tuesday, March 07, 2006 7:34:00 PM , Blogger Unknown said...

aiyo.take care lah the two of you! heran, i tak pernah tengok sakit mata ni kat japan. kat malaysia selalu ada kan?

 
At Thursday, March 16, 2006 1:21:00 AM , Blogger Ely said...

kesian si kecik kena sakit mata. she still looks adorable!

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home