Thursday, February 23, 2006

One year older

28 tahun yang lalu, di keheningan pagi menjelang subuh hari Khamis 23hb Februari 1978 bersamaan 15 Rabiul Awal 1398 Hijrah, lahirlah seorang bayi perempuan yang tak cukup bulan ke dunia ini menjadi buah cinta buat abah dan mak. Kata mak, aku kecil sangat masa tu, dan selalu la pulak sakit-sakit masa bayi. Dengan sebab tu la kot, everybody give extra care, sampai la aku membesar dengan ‘sihat’nya sekarang nih.

As stated in the birth certificate, Noha, itu je la nama aku, yes, that’s it 4 huruf je…eerr..tang ‘chomel’ tu aku saje je letak, nampak commercial gitu..hehheh. Ramai yang pelik dengan nama aku ni, diaorang ingat ada la ‘Siti’ ke ‘Syarifah’ ke kat depan, because they said my name is so simple, walau pun aku sendiri rasa pelik, but I like it very much. It easier to peoples to remember me, but then aku lak yang selalu tak ingat nama orang.

Aku penah dengar mak cerita, mak pilih nama Nurasyikin, abah pilih Nurul Huda but it end up jadi Noha, sebab lepas aku lahir tu, abah ada belek satu majalah ni, kebetulan ada la cerita pasal permaisuri kat Timur Tengah nama Noha, so he decided to give the name for her daughter. Well, memang la aku bukan dilahirkan sebagai ‘permaisuri’ but true enough I’m the ‘Queen’ to my mom and my dad and now, I’m the Queen in my marriage.

Alhamdulillah, aku bersyukur pada Allah, dengan izinnya hingga ke hari ini, aku masih lagi menghirup oksigen di muka bumi ini. Dan aku juga bersyukur diberi peluang menjadi khalifah-Nya, menjalankan perintah dan suruhan-Nya. Doaku tiap-tiap hari, semoga Allah tidak meninggalkan aku sendirian walau sesaat pun, kerana hanya pada-Nya aku meminta pertolongan dan bantuan, semoga aku mencapai apa yang aku impikan dan dipermudahkan segala urusan.

I’m not yet thinking of the celebration, but maybe a quite dinner just with someone I loved perhaps??.. Opss…before that, can anybody take care of Nurin for a couple of hours or maybe a whole night?? Somebody please??... Any volunteer ??

7 Comments:

At Thursday, February 23, 2006 8:41:00 AM , Anonymous Anonymous said...

let me the first one to wish u happy birthday in this blog :)
happy birthday kak noha...semoga pjg umur n murah rezeki selalu..

 
At Thursday, February 23, 2006 9:07:00 AM , Anonymous Anonymous said...

zura : thanks dear, hope to see u soon... :)

 
At Thursday, February 23, 2006 2:53:00 PM , Blogger mommamia said...

this friend of mine..she always has a lot to offer-offer her ears to listen to all her fren's craps and problems , offer advices/ideas on anything esp motherhood matters(all the tips and recipes,yeah she's my manual),be a shoulder to cry on(cry only laa,hingus2 jgn lak kesat situ),lend her hand and help on anything she could..and i believe she has been doing this for almost 28years..and she will always do-Noha,selamat hari lahir yg ke-28thn,semoga beroleh segala yg terbaik dr-Nya,diberkati dan dirahmati..maintain cool,maintain mak2 gitu and maintain chomel heheh-takde hadiah nak bagi,bagi ni jer muahs!errr by the way,percubaan nak suruh org jaga nurin 1 nite tu adakah ada sesuatu perancangan?projek jote-jote yer?heheh

 
At Thursday, February 23, 2006 3:50:00 PM , Anonymous Anonymous said...

sany : 28 is just a number, aku kan mmg muda sentiasa...muahahahhah.... actually aku tak plan lagi nak buat apa, takde perasaan nak ber'celebrate'...dalam kepala ni byk benda lain nak pikir, thanks anyway, semoga doa ko sekeluarga menjadi kenyataan, aminn

mar : thanks mar, isnyaAllah, selagi yg bole di'maintain' kan aku ku 'maintain'kan..??...heheh.... setakat mendengar, membantu mana yang mampu, ok la, nak tolong ko dgn bagi duit pun bukannya aku mampu. selagi apa yg bole dikongsi, no hal punya!

projek jote-jote...iiskk...lom lagi, tapi dalam perancangan la nih..ahaks!

 
At Friday, February 24, 2006 8:51:00 PM , Blogger Unknown said...

epi besday nohaaaa!!

 
At Tuesday, March 07, 2006 5:11:00 PM , Blogger Unknown said...

happy belated birthday

moga dipanjangkan umur dalam iman dan amal

 
At Thursday, April 26, 2007 9:14:00 PM , Anonymous Anonymous said...

I have been looking for sites like this for a long time. Thank you! Flowers in ravenna ohio auto dealers Anal compulsive sex personal website Lexus es300 forum Adencarcinoma uterine cancer software affiliate program Mazda rx7 convertible Adhd natural supplements Helen klein + picture + running Accutane library Ring of fire and eric burdon Effexor side effects of quiting health insurance company antidepressants pancreatic cancer Interactive website design tutorial

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home