Thursday, April 13, 2006

Syukur pada Allah

Bila aku rasa letih sangat, especially lepas habis ber’business’, aku rasa untungnya la orang-orang yang makan gaji ni, buat la keje (which is kekadang tu melepak / surf net / tak-tahu-nak-buat-apa punya kerja), tetiap bulan dapat la gaji. Pastu bila fikir lagi, bahagianya la diaorang, happy je, aku lak ada je masalah yang datang.

Macam mana pun, Allah tu Maha Adil, Dia bagi aku sekian-sekian banyak dan adajuga Dia kurangkan sekian-sekian banyak. Orang lain pun cam tu juga, setiap orang ada kelebihan dan kekurangan. Just when I thought my life is not perfect, there were others worse than me.

So, kesimpulan yang aku buat ;

  1. STOP COMPLAINING to what had happened in my life. Life is short and must goes on, make it as beautiful as it can be. Cherish every moment with everybody I loved.
  2. DO THE BEST in everything I want to, believed in myself, I can do better than others.
  3. PRAY TO ALLAH, merancang macam mana pun, kalau tak berdoa pada Allah supaya yang dirancang tu berjalan dengan lancer / baik, tak guna gak, sebab Allah yang menentukan segala-galanya.

Korang-korang kat luar sana, hargailah apa yang kita ada, rebut segala peluang yang ada untuk mencapai apa yang kita inginkan dan tak perlu berkeluh-kesah atas yang tiada.

Sekian motivasi untuk hari ni, dari saya pakar motivasi anda. …hehehe….

6 Comments:

At Friday, April 14, 2006 10:15:00 AM , Anonymous Anonymous said...

anggap lah susah payah tu pendorong utk kejayaan yg lebih baik in the future. jgn terlalu pikirkan yg tiada smpi terlupa bersyukur dgn ape yg Dia bagi...

Aku suke kata2 ni - I received nothing I wanted, but I received everything I needed... Selagi kita boleh berusaha, usaha lah smpi berjaya...

good luck noha!

 
At Friday, April 14, 2006 2:45:00 PM , Blogger mommamia said...

aku pun selalu rasa cam ko noha,tp hubby mrh kalu aku compare diri/life aku ng org lain n skang aku belajar terima keadaan seadanya selain berusaha ke arah yg lebih baik,nasib sumer org tak sama n masing2 ada kelebihan dan kekurangan,material/duit tak menjamin kebahagiaan sesorg,hati tenang dan bahagia tu lah nikmat plg besar sekali yg tak boleh dibeli..so my fren,cheer up n buat yg terbaik dlm apapun,insyaAllah kejayaan dan kebahagiaan ada bersama org2 yg sabar,redha dan bersyukur..hopefully kita tergolong dlm golongan tu..

 
At Friday, April 14, 2006 2:57:00 PM , Blogger Fara said...

u're absolutely rite!!!

:-) be proud of urself sbb 'berani' keluar dan menjadi boss kepada diri sendiri.

 
At Friday, April 21, 2006 9:36:00 PM , Blogger Unknown said...

eh...ko buat aper skang eh...

 
At Saturday, February 03, 2007 11:28:00 PM , Anonymous Anonymous said...

You have an outstanding good and well structured site. I enjoyed browsing through it Stem giant silk flowers Colorado spring stationery wholesale Audio conferencing free quotes here Ontario pay day lotteries Boot camp twinks Isuzu tf pickup 4 sport windscreen cover http://www.chevrolet-dealerships.info waterproof cell phone case Professional buyers guild nursing malpractice insurancr Vicodin 5500 without a prescription Spinal fusion and depakote and scoliosis Breast cancer protocol Gmc white astro minivan pittsburgh Free las vegas slot machine Calcium supplements hair growth texture

 
At Tuesday, April 24, 2007 7:24:00 AM , Anonymous Anonymous said...

Enjoyed a lot! » » »

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home