Friday, May 26, 2006

Blog's Anniversary and Mini Honeymoon

Aku dah tak ingat berapa hari bulan, tapi dalam bulan ni la, pertama kalinya aku up my entry, kiranya dah setahun juga la aku berblog. So, Happy 1st Anniversary my dear blog, insyaAllah selagi daya dan punya masa, aku akan terus meninggalkan catatan yang bermakna sepanjang hidupku ini. Walau bagaimana pun, anniversary ni, takde kena mengena dengan mini honeymoon kitaorang…heheh…

Sabtu lepas, aku ngan hubby buka kaunter for our product at Hari Kantin on of the school in Kepong. Dari pukul 9 pagi sampai pukul 5 petang dan hari tu sangat la panas. By end of the day, aku ngan hubby betul-betul letih tapi puas hati sebab dapat ramai prospek, Alhamdulillah.

So, as a reward, we were checked in at Legend Hotel on the next day. Sebenarnya dapat voucher free yang akan valid on this coming 31st May. Kalau tunggu hari yang betul-betul sesuai, ntah bila, silap-silap sia-sia je voucher tu nanti.

Masa sampai hotel tu, ramai betul orang yang nak check out dan ramai gak orang kat lobby, they had function I’d guess. Jadi sebelum dapat masuk bilik, kena la tunggu for half an hour, sebab diaorg nak kemas bilik. Nurin happy sangat walau pun the day before dia selsema. Kalau pegi hotel ni, dia dah tak jakun dah, sebab selalu sangat kitaorang keluar masuk hotel especially bila mak mertua aku ada function atau meeting kat KL ni.

Dapat je masuk bilik, Nurin terus berlari ke katil, golek sana golek sini, katil lak king saiz, muat la kitaorang bertiga. Kengkonon, lepas tu nak jejalan kat The Mall, tapi bila dah dapat katil, pastu lak ada Astro, hubby tak jadi keluar, dia pun sesama golek-golek dengan Nurin. Bila diaorang dah golek-golek, aku nak buat apa? Golek-golek sama la jawabnya. At the end, sampai petang baru kitaorang bangun dan mula la rasa lapar.

Sementara tunggu maghrib, Nurin aku biarkan main air kat bathtub, sekejab meluncur, sekejab terlentang, sekejab meniarap. Bila aku kata sudah dia kata “ Tak cukup lagi la mama”, hai terpaksa la biarkan dia main puas-puas. Lepas maghrib tu baru kitaorang keluar cari makan dan junk food untuk ngap-ngap bila lapar malam tu.

Oleh sebab Nurin selsema dan mula batuk-batuk, aku bagi dia ubat supaya tak melarat. Tak sampai sejam, mata dah kelat, cari susu dan bantal tak lama kemudian terus belayar. Alhamdulillah, takyah pujuk-pujuk dia suruh tido, bukan apa, senang la kitaorang nak ber’agenda’ lain lepas ni. Well, sape kata honeymoon takleh bawak anak? Kena la pandai-pandai atur…hehheh..

Tak lama lepas Nurin tido, bila rancangan tv pun takde yang menarik, aku rasa, korang pun tahu la apa ‘rancangan’ yang lebih menarik dari tenguk tv kan? Walau pun cuma semalam, but I had a wonderful mini honeymoon apatah lagi bila dapat bersama-sama dengan Nurin, takyah pi jejauh, kat dalam KL je, cuma the environment yang lain dengan hari-hari biasa, somehow make u feel different and excited. And I really enjoyed every bit of it. Also thanks to Nurin for being very understanding sebab tido awal. (Padahal dah mamai makan minum ubat batuk..muahahha…)

The next day, our day just began like usual, meeting the clients and doing the business. Aku rasa, tak salah sekali sekali, business with pleasure, asalkan kena pada tempatnya dan sesuai dengan keadaannya. It all about how u handle it, rite?

So, cuti sekolah pun dah nak dekat. Sesape yang ada anak sekolah, tentu dah merancang-rancang nak pergi memana, paling tidak pun balik kampong jumpa atuk nenek. Yang anak kecik-kecik cam aku ni, mungkin takde la terasa sangat cuti sekolah, cuma yang aku buat aku suka bila cuti sekolah, jalan tak sesak, aman je pepagi keluar dari rumah…heheh... Yang mana akan bercuti, selamat bercuti, yang tak bercuti tu, releks la woi, keje, keje gak, rehat pun kena kira, ok? Nanti tensen, keje pun tak best dan takleh nak perform. Bila dah cuti, dah rehat, baru la seronok nak buat kerja….eerr..tak pun bila dah lama sangat cuti rasa tak nak naik keja la pulak??

5 Comments:

At Friday, May 26, 2006 12:16:00 PM , Blogger Xura'Z Craft said...

amboi, amboiii... nurin tu tau2 je lah pulak bila nk kena selsema ek???.... ;)

aku rase lah, noha.. dia nk bg can korg bg dia adik kot???... hehehh...

 
At Friday, May 26, 2006 1:40:00 PM , Anonymous Anonymous said...

heheh..sekali sekala bagi la chance kat mama ngan babah dia nihh....

adikkk???....eerrr....tu kena betul-betul honeymonn tuh...

 
At Friday, May 26, 2006 1:46:00 PM , Blogger mommamia said...

wah!bestnya mini homeymoon!tak kisah la even kat kl pun janji environment tu lain,baru sesuai nak ehem ehem tambah2 lg si nurin tido awal haha,thanks to ubat selesema hehe-good for both u n hubby,penat2 pulun bisnes dpt gak rilek2kn bdn ng otak tu,n good for nurin gak,ye la sian dia asik komplen 'mama busy' jer,skali skala spend camni ok gakkan?mana tau murah rezeki nurin dpt adik 'made in legend hotel' hihi!

 
At Friday, May 26, 2006 2:08:00 PM , Anonymous Anonymous said...

ciss...adik made in legend hotel...apa kelasss???...hahahha...noo..tidak sama sekali, jgn risau..

kalau aiman made in Bukit Tinggi, adik nurin pun nanti, nak gak le made in tempat yg best2 gak...pangkor ke, bali ke, spain ke.....heheh..berangan je lebey, nak buatnya tak tahu bila..

 
At Wednesday, June 28, 2006 1:59:00 PM , Blogger Selipar Jepun said...

noha, ko sengaja bagi overdose ubt kat nurin ye ? supaya dia tido cpt sikit ..hehehe..

project juta2, kalau tak de hasil kan cam hampeh jer.. bile nurin nak dpt adik ni ?

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home