Friday, October 20, 2006

Salam Aidilfitri

Tinggal beberapa hari je nak raya umat Islam kat Malaysia ni berpuasa, esok kita semua akan menyambut Hari Raya. Masa ni aku dah ada kat JB, 2 hari sebelum tu aku ke Jasin menziarahi atuk, nenek dan saudara mara sebelum pulang ke BP. Tahun ni, aku sambut hari raya di rumah mertua dulu kemudian baru la pulang ke rumah sendiri.

Rasa sayu dan hiba nak tinggalkan Ramadhan, apatah lagi Ramadhan kali ni terasa lain sekali nikmatnya. Ramadhan yang penuh dengan kebaikan dan keberkatan serta rezeki yang melimpah ruah. Entah akan ada atau tidak tidak Ramadhan akan datang, Allah jua yang mengetahui.

Business was soooo good, that's perhaps i can postpone the hari raya, but like my abah said, "Jangan tamak sangat, masa ni la nak berziarah saudara mara yang setahun sekali baru nak jumpa" and again abah was rite. I hope, a week hari raya will be a holiday for me to take a break, before i make a full swing to spread up my business after that.

Last week, was a busiest week for me, as every day I had appointments. I feel great and live! And some of them even closed a deal. Alhamdulillah, praise to Allah Almighty. Aku rasa, kerja keras dan usaha tanpa jemu mula membuahkan hasil, dan kerana ia berlaku di bulan yang mulia ni, aku sangat-sangat bersyukur…Alhamdulillah…Alhamdulillah…Alhamdulillah….

Nasib baik Nurin belum pandai minta itu ini, macam kanak-kanak lain bila menjelang hari raya ni, sebab baru semalam aku berkesempatan untuk cari kasut raya untuk dia. Sebelum-sebelum ni, baju dah aku beli sikit-sikit. Cuma untuk diri sendiri masih ada lagi yang kurang. Takpe la, by this age, definisi raya sudah berubah. Is not only about kasut atau baju raya, it more about ‘pengertian’. Kemenangan meraikan hari raya setelah sebulan berpuasa. But I think is more than that. Kemenangan menyucikan diri, mengaut segala hikmah dan rahmah. And that is why, aku rasa sedih sangat nak meninggalkan bulan yang mulia ini. Anyway, life must goes on rite, apa yang patut dilakukan sentiasa la buat yang terbaik dan berdoa untuk mendapatkan yang terbaik!


Salah satu perkara yang mengejutkan, aku berjaya mencapai target untuk first quarter for this financial year, as a reward, my business partner bagi hadiah sebagai tanda penghargaan. Dan pada aku, hadiah tu buat aku nak berusaha dengan lebih bersungguh-sungguh. Selepas meeting pada hari tu, kitaorang ada majlis berbuka puasa dan majlis untuk meraikan raka-rakan yang berjaya.


My best friend in this business, teman ketawa dan menangis. I was inspired by her strength and ability to do this business and it is not easy for her because she is very young and immature.


Makanan jadi banyak sebab sepatutnya hidangan untuk 14 orang, hanya 9 orang yang datang. Ada 3 meja, jadi setiap meja cuma 3 orang! Imagine la, kitaorang bukan makan nasi berlauk, tapi lauk bernasi...hahahah....puas betul meratah lauk.


Selain udang goreng tepung dan kerabu mangga, ikan masak stim dan sup ekor pun ada.


Aku rasa, takyah la aku explain sedap ke tak, tenguk je tulang ikan tu, mesti korang pun tahu..heheh...

Akhir sekali, dikesempatan ini, aku nak ucapkan Selamat Hari Raya, Maaf Zahir dan Batin buat semua yang mengunjung blog ini. Pada yang pulang berhari raya di kampung, berhati-hati di jalan raya. Yang berada diperantauan pula, jangan la bersedih hati, masanya akan tiba juga untuk berhari raya bersama keluarga. Salam Aidilfitri buat semua!

4 Comments:

At Wednesday, October 25, 2006 7:00:00 AM , Blogger maklang said...

Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin.

JB kat mana? Maklang di Taman Sri Tebrau...

 
At Monday, October 30, 2006 12:35:00 PM , Blogger azura said...

hehe kak noha...
citer makan mesti tak miss ek!
how's your raya kat johor?

 
At Monday, October 30, 2006 3:59:00 PM , Anonymous Anonymous said...

mak lang : selamat hari raya, maaf zahir batin.

buat masa ni kat quaters stf, rumah betul kat taman pelangi

eerr...maklang bukan dok kat pahang ke?

ailin : hai ailin, selamat hari raya...eerr...sedap sgt, tak pandang kiri kanan dah..

zura : saje nak share kat mana tempat makan best, nanti zura leh ajak mior makan kat sana

raya tahun kelam kabut! i'll story later

 
At Thursday, November 02, 2006 9:46:00 AM , Blogger mommamia said...

Noha:dear fren,slamat hari raya ya,maaf zahir n batin!glad to hear that your business is doing well,alhamdulillah..suka tgk org2 melayu ni berjaya dlm business,keep it up dear!blog ko mmg terkenal dgn gambar2 mknannya,tu la daya penarik blog ni,aku tk sabar nak tunggu gambar mknan masa raya lak!

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home