Thursday, October 12, 2006

Pilunya hati

Pagi tadi, seawal 4.45 pagi aku dah terjaga. Kejut hubby bersahur, lepas tu buat breakfast untuk Nurin. Aku tak bercadang nak tidur semula memandangkan aku tidur awal malam tadi. Kononnya nak tidurkan Nurin, sekali tu dengan mama dia sekali pun tidur!

Lepas buat breakfast, aku gosok baju sambil tenguk tv, tetiba keluar la iklan raya dari TV3. Pasal budak pakai topeng Darth Vader yang semput balik beraya di kampung. Memula tu seronok tenguk diaorang, lelama rasa sayu dan pilu pulak.

Bila tenguk causin si Darth Vader yang gemuk tu, berlenggeng hanya berkain pelekat, teringat aku pada arwah Amy. Tetiba aku jadi sebak dan air mata terus je bergenang. Hampir 2 tahun setengah Amy meninggal, terasa macam baru semalam peristiwa tu berlaku.

Aku jarang melayan perasaan begini bila teringatkan Amy, sebab aku taknak rasa sedih. Selalunya aku cuma ingat Amy lepas waktu solat, sebab masa tu automatically aku akan sedekahkan Al-Fatihah. Budak gemuk dalam iklan tu betul-betul buat aku terkenangkan Amy, adik kesayangan kami itu.

Amy, kakak doakan semoga rohmu sentiasa dicucuri rahmat Allah dan ditempatkan dikalangan orang yang soleh, Al-Fatihah.

7 Comments:

At Thursday, October 12, 2006 1:18:00 PM , Blogger Xura'Z Craft said...

semoga ko sekeluarga tabah dan sabar slalu. moga amy termsk dlm golongan org2 yg soleh.. al-fatihah.

 
At Thursday, October 12, 2006 1:57:00 PM , Blogger mommamia said...

semoga roh arwah amy di cucuri rahmat..al-fatihah..noha,aku sebenarnya dr dulu teringin nak tahu apa berlaku kat arwah amy,but aku takut nak tanya,ye la taknak ko sedih..tp akan dtg bila2 la when u feel strong n tabah to share the story ko cite la eh,harap ko n family tabah dlm menempuh kehidupan tanpa amy..

 
At Thursday, October 12, 2006 2:14:00 PM , Blogger noha chomel said...

xura : thanks xura, skang ni veryone semua dah ok, cuma sesekali bila teringat tu yg sedih

mar : thanks mar, skang ni dah ok mar, nanti bebila aku rasa 'kuat' nak recall balik the memory, i'll write about it, ok?

 
At Friday, October 13, 2006 11:51:00 PM , Blogger ubisetela said...

Al Fatihah buat Amy.
Ramadhan sememangnya mengimbau kenangan kita buat orang tersayang yang dah pergi.

Akak Noha, I think I'm older than you la. Kalau tak pun sebaya :)

 
At Tuesday, October 17, 2006 11:15:00 AM , Anonymous Anonymous said...

sany : fatihah tu adik angkat ke? tak pernah tahu pun

ubisetela : thanks....older?? ye ke?

julia : thanks ju

 
At Wednesday, October 18, 2006 2:00:00 PM , Blogger Selipar Jepun said...

alfatihah...semoga rohnya dicucuri rahmat Allah & beroleh kesenangan disana.

 
At Wednesday, October 18, 2006 3:30:00 PM , Anonymous Anonymous said...

kak SJ : thanks kak, btw pasal sambal tumis tu, nanti saya buat entry yek, skang ni tak sempat

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home