Wednesday, October 11, 2006

Ramadhan di Batu Pahat



My friend Meena, was excited when she read my entry last entry about roti john, and now she is queuing to buy that roti john…hahaha…amik ko! All the best to you, harap-harap dapat la merasa roti john tu nanti waktu berbuka nanti.


...............................................


Kalau awal Ramadhan aku balik JB, tengah-tengah Ramadhan ni aku balik BP pulak. Rasa cam lama dah tak balik, banyak perubahan kat rumah, maklum la, abah raya sakan kali ni..heheheh...bagi la peluang kan?

Dapat buka puasa satu hari je kat BP, masa dah nak berbuka tu, abah sibuk panggil aku. Rupa-rupanya dia suruh ambil gambar juadah berbuka, boleh upload dalam blog katanya. Hahaha...jangan tak tahu, abah ni bloghopper gak. Bila aku suruh tulis blog sendiri, bukannya dia tak nak, takde masa, maklum la 'boss' la kata kan..heheh...

So, untuk tidak menghampakan permintaannya, dengan ini aku mempersembahkan hidangan berbuka puasa di BP hari tu...eerrkk...korang jangan la marah aku ek... marah kat abah aku sebab dia yg suruh upload gambar nih..heheh...

p/s : abah, pasni kalau ada gambar-gambar yang best-best email la, boleh upload lagi ;)
Ayam golek perasa balck pepper dan madu....nyum..nyumm...
Rojak Singapore, tapi beli kat Batu Pahat..hehe...setiap kali aku balik mak mesti belikan rojak ni untuk hubby, ye la menantu kesayangan la kata kan.

Air laici, belom campur ais... sungguh menyegarkan bila cuaca panas.

Tomyam udang dan sotong, penuh dengan sayur-sayuran, takyah makan nasi pun takpe...sedap!

Terkini!

Meena balik tanpa roti john setelah 45 minit 'bertarung' untuk mendapatkannya. Meena kata "Takpe Noha, esok aku keluar 2 ptg dari opis..hmm!" Anyway, aku harap ko berjaya beli roti tu esok ye, jangan putus asa! (iiskkk melampau bunyinya, macam nak pergi berperang pulak...heheh)

8 Comments:

At Thursday, October 12, 2006 12:34:00 PM , Anonymous Anonymous said...

noha,rojak tu BP kt mana yer.nnt blk BP leh beli,nmpk sedap

 
At Thursday, October 12, 2006 1:05:00 PM , Blogger noha chomel said...

anon : ni mesti ko ni meena, betul tak? lain kali bagi la nama ek?

selalu balik ujung minggu, jadi kalau beli rojak tu kat pasar malam pesta, kat pasar malam lain tak tahu la pulak ada ke tak orangnye. kalau kat pasar mlm pesta tu, mmg dia the only one yg jual rojak s'pore tu

 
At Thursday, October 12, 2006 1:15:00 PM , Blogger Xura'Z Craft said...

camne aku blh x tau psl rojak s'pore nih???...

tomyam tu nmpk so yummyyy...

 
At Thursday, October 12, 2006 1:35:00 PM , Blogger mommamia said...

adehh,menggugat iman betul la entry ko ni noha,tomyam tu cam sedap la noha, perencah dia ko pakai yg instant ke yg buat sendiri punya?rupa tomyam tu jernih cam buat sendiri je, kalu buat sendiri apa ek bahan2 dia?aku selama ni pakai kiub tomyam maggi je, pastu masuk je sayur udang sume

 
At Thursday, October 12, 2006 1:35:00 PM , Blogger mommamia said...

adehh,menggugat iman betul la entry ko ni noha,tomyam tu cam sedap la noha, perencah dia ko pakai yg instant ke yg buat sendiri punya?rupa tomyam tu jernih cam buat sendiri je, kalu buat sendiri apa ek bahan2 dia?aku selama ni pakai kiub tomyam maggi je, pastu masuk je sayur udang sume

 
At Thursday, October 12, 2006 2:09:00 PM , Blogger noha chomel said...

xura : rojak tu depan pejabat agama, bahagian ujung pasar mlm kat pesta tu, tu je la satu2nya gerai jual rojak yg best, kalau bulan pose ni kat pasar ramadhan pesta

mar : tomyam tu mak aku yg buat. kadang2 bila dah boring guna perencah kiub, kitaorg buat sendiri.

nak buat sendiri ni senang je, nak tumis bole, nak rebus pun bole, kalau tumis, memula tu ko tumis bawang putih dan serai, kalau nak buat tomyam merah, tumis sekali dgn cili kisar, pastu cam biasa la, masukkan la apa2 bahan pun yg ko nak

cumanya, kalau buat sendiri kena make sure serai, daun limau purut, daun ketumbar kena ada, baru la bau tomyam, kalai kiub semua perasa dah ada kan...try la, senang je

 
At Thursday, October 12, 2006 4:17:00 PM , Anonymous Anonymous said...

akhirnya... hari ni dpt jugak roti john tu... siap tunggu org tu pasang gerai... btw, anonymous yg tanya psl rojak tu bukan aku... not my fav...

 
At Friday, October 13, 2006 10:45:00 AM , Blogger noha chomel said...

meena : heheh...sori, aku ingat ko anon tu. brape byk ko beli? best tak?

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home