Tuesday, June 21, 2005

Weekend

Rasa lama betul tak update. Sekarang ni sibuk betul, practical student dah balik takde siapa nak tolong buat keje, semua kena buat sendiri macam dulu-dulu, takpe la sebab dulu-dulu pun semua buat sendiri tapi kalau buat sendiri ni lambat sikit.

Hari Ahad lepas, aku ajak hubby pi pasar tani kat Shah Alam, alah yang dekat dgn Stadium Shah Alam tu. Konon nak pegi pagi, siap kan itu ini, at the end pukul 8 lebih baru bertolak. Sampai sana dalam pukul 9 pagi, cuaca dah panas.

Untuk menyenangkan kitaorg, aku bawak basikal Nurin, nanti takde la dia nak minta dukung, suruh je dok dalam basikal then kitaorg tolak, tapi nak dijadikan citer dia nak jalan sendiri dan nak tolak pulak basikal tu, yang tak best tu, kitaorg jugak kena dukung dia.

Sampai-sampai je, orang memang dah ramai, parking pun penuh, kitaorg dapat juga la parking tapi jauh sikit dari tempat pasar tani tu, kena jalan. Ramainya orang, banyaknya kedai..puuhh...macam-macam pun ada! Patut la adik aku suka sangat pegi sini, macam-macam ada, barang pun murah. Dari barang keperluan macam tuala, selimut, sabun, sampai la ke sayur-sayur, barang-barang kering, kerepek dan of course la makanan. Bila nampak makanan ni, apa lagi, perut pun jadi lapo. Hubby beli kue tiow goreng dan popiah basah, aku beli nasi kerabu. Ingat nak cari telekung untuk Nurin, tapi mahal sgt dan penuh dgn sulaman.

Tak lama kat pasar tani sebab makin panas, aku tak tahan! Nurin pun dah merengek. Aku ajak hubby pegi Darul Ehsan Medical Center, nak melawat kawan aku bersalin. Kawan aku ni sama baya dgn aku tapi anak dah 3! Masa aku datang dia tanya juga bila aku nak tambah?...eemm...ntah la..hehe..bila tenguk baby dia...eii...geram betul, pipi dia montel sungguh!

Lepas melawat kawan aku tu, kitorg pi tasik Shah Alam, nak makan makanan yang kitaorg beli tadi. Lepas makan kitaorg pun bertolak balik, but on the way tu, hubby ajak singgah The Summit USJ, saje jalan. Kat sini macam aku jumpa benda tak senonoh, tapi maybe kat entry lain aku tulis, sebab aku nak sambung labwork aku.

Apa pun, kitaorg nak pegi lagi pasar tani tu sebab tak puas jalan, lagi pun kali ni kitaorg dah target nak beli apa dan yang paling penting, kitorg nak pegi berdua je..heheh...bole tak? Nanti Nurin kitaorg tinggal kat umah babysitter..alahh..bukan apa, panas, dia pun asik meragam je, at least kat umah babysitter dia bole main, tido dan makan dengan abang-abang dan kakak-kakak dia.(heheh...alsan je tu, sebenarnya mak bapak dia nak berdua-duaan...hahaha....)

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home