Friday, June 03, 2005

Asam Pedas Part 2

Err…yang, esok diaorg (my family in law) nak datang lunch kat umah kita tau…’..hubby aku baru jek tepon bagitau benda nih…

Aiseyyy….aku ingat masak asam pedas jek, pastu bawak pi umah diaorg makan kat sana, nampaknya segala menu makan tengahari esok, aku kena sediakan la ni….eemmm…

Takpe..takpe… bila lagi nak tunjukkan kat diaorg aku pandai masak…heheh…hopefully everything will be occay tomorrow.

Oh ya, … Ju, masak asam pedas tu mmg la senang, tapi yang aku malas tu preparation bahan-bahannya tu, nak kisar cili kering (sebab aku tak suka guna cili boh), nak kisar bawang… kalau la ada org sediakan bahan-bahannya aku tinggal masak, kan best?… Lagi satu, aku letak daun kesum ke, daun limau ke sebenarnya ikut jenis ikan / ayam / daging apa yang nak di’asam pedas’kan tu…contohnya, kalau ikan pari dan ikan duri (setengah orang panggil ikan mayong) aku mmg suka letak daun kesum, sebab nak hilangkan bau hanyir, kalau ikan parang, aku letak bunga kantan, kalau ikan merah atau ikan kembung aku letak lobak asin. Aku tak penah letak daun limau, tapi aku penah makan la asam pedas yg ada daun limau tu…em… sedap gak…

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home