Wednesday, June 01, 2005

Hujung mingguku yang sibuk...

Cam lama je tak update blog ni, ye la buat bila ada kat opis je, bila kat umah mana la ada internet nak log in…

Sabtu lepas gi dating kat La Rizz Café (ni nak kena minta taja lunch sbb bagi publisiti free) Bangi, tapi lalu jalan ke arah Dengkil. Masa sampai tu, maklum la tengah lapo, semua nampak best, aku amik ikan kembung, 2 jenis sayur dan nasi, hubby amik ikan pari bakar sayur dan nasi, air limau ais dan air suam..semuanya RM16++!…pergghh…mahalnya,..emm…nasib baik la sedap, tak le aku kisah sgt, aku rasa ikan pari bakar tu je dah RM8, tapi makanannya bole tahan la best…dan ramai lak tu yang datang…aku ngan hubby biasa la, pantang ada je tempat makan best, mesti nak pi, ye la…nak la rasa ke’best’sannya tu …

Balik tu, baru aku amik nurin dari umah babysitter (heheh…bagus tak dating berdua jek…).. pastu mak mertua aku called, dia on d way pi kl, minta aku carikkan tukang urut, by d time dia sampai dia trus pi urut…. Aku ngan hubby aku pun macam nak rak la pusing keliling serdang jaya, seri serdang, dapat la 4 tukang urut tapi semua tak confirm lagi..takpe la, balik umah dulu, ptg sikit baru tepon balik, sampai umah, semua org kong, kepenatan..sedar-sedar dah 4.15 ptg, aku trus mandi, tepon salah sorang tukang urut pastu trus confirm, amik mak mertua aku kat uniten, pi berurut sampai kul 8 mlm, anto dia balik, kitaorg pi dinner, balik tgk vcd, lepak-lepak tgk tv, baca buku citer sampai lewat tido, pukul bape ntah…

Bangun solat subuh, tido balik, bangun balik dah kul 8.30 pg…kepala pun dah senoneng, badan rasa penat semacam, breakfast, basuh baju, sidai baju, gosok baju, bersiap nak pi high tea kat kl, seblom tu pi mid valley, konon nak cari hadiah labmates kawin, tak jumpa pun…lepas high tea sambung carik hadiah, masih tak jumpa, mak mertua called, nak jumpa dan nak minta tolong belikan barang. Pukul 4.30 ptg dari kl terus ke uniten, lepak jab pastu lepas maghrib, temankan adik ipar cari baju sbb dia nak stay ngan mak mertua aku tapi takde baju nak pakai esok nak pi keje, pastu dinner, kul 11 mlm baru sampai umah…

Letih sgt, tapi aku pun tak tahu camne aku bole heret kaki aku ke sana ke mari, dengan kepala yang berdenyut-denyut dan segala sendi aku sakit…penat tak baca citer aku kat atas nih?…kalau baca je korang dah penat, aku apatah lagi…tapi biasa la kan, menantu dan kakak ipar yang baik gitu… dan mlm tu aku demam!!….

Lama dah aku tak demam, mlm tu menggigil aku dibuatnya, pakai selimut pakai setokin, tapi hubby aku kata badan aku panas sgt…pagi-pagi aku dah bangun, mandi basuh rambut, konon nak bagi hilang panas badan, tapi satu badan lak sakit.. tu ada hati nak pi keje, hubby pun dah bising suruh pi klinik, bukan apa, aku dah janji ngan org, lagi pun tak sedap nak tinggalkan lab gitu-gitu je tanpa pesanan..pi gak keje, tapi tengahari balik, pi klinik, dapat mc 2 hari…

Eemm… tu la sebabnya aku tak update blog aku ni…. Ok habis part one, nanti aku sambung balik ek…

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home