Saturday, May 28, 2005

Kempen Budi Bahasa??...

Subuh pagi tadi, lepas solat, cam biasa la aku menadah tangan untuk berdoa, tiba-tiba Nurin dok depan aku (dia bangun awal hari ni..)...

'Mama, pleaseee...kukak (bukak)..'...sambil tangan dia pegang plastik kecik, dalam plastik tu ada rubber (getah pemadam pensel)...

Korang tahu, aku 'terstop"..tak jadi berdoa...Alahaii...punyalah aku tunggu saatnya bila akan muncul, sekarang baru tiba. Kalau tak kerana kempen budi bahasa pun, tentu each of us nak anak jadi jadi sorang budak yang bersopan santun kan? Sekarang ni, dah 3 nak masuk 4 minggu, aku ajar Nurin guna perkataan 'please', dalam apa juga perbuatan yang memerlukan pertolongan aku atau babah dia. Nurin ni lak, kalau ajar, mmg lambat nak 'catch up'..

Jadi, setelah mengajarnya sekian lama, baru la pagi tadi dia guna perkataan 'please' tu...terkejut ada, happy pun ada...actually dah lama dia minta aku buang plastik yang balut rubber tu, tapi aku tak nak buat sebab takut dia gigit-gigit atau makan rubber tu, tapi sebab dia guna perkataan 'please' tu, cair lak hati aku...ye la..cuba korang bayangkan, dengan muka penuh harapan, siap senyum lagi...mana la tak cair....iiskk...kalau la lepas Nurin menyalahgunakan perkataan "please' tu untuk minta apa-apa yang tak sepatutnya dia minta...abis la aku....

Ok la gang, nak balik dah, hari ni ada 'date'...dengan sape?...iiskk...sape lagi, dengan my hunny bunny la...hehehh...

4 Comments:

At Wednesday, June 01, 2005 3:50:00 PM , Blogger noha chomel said...

losyen? losyen sapu kat perut untuk ilangkan stretch mark tu ke?...ntah, aku dulu tak pakai apa2 pun sebab akunyer stretch mark tak byk pun, pastu ilang camtu je...kawan-kawan aku dulu suggest guna losyen cocoa butter ( err..kalau tak silap la)..tak pun ko pi je farmasi, tanya je, apa losyen untuk ilangkan stretch mark..

kalau stretch mark byk nak kena pakai losyen awal, sbb nanti lepas bersalin, payah nak hilang...eemm..btw, mak dah brape bulan ek..rindunya kat dia...

 
At Wednesday, February 14, 2007 11:50:00 PM , Anonymous Anonymous said...

That's a great story. Waiting for more. » » »

 
At Wednesday, March 07, 2007 11:54:00 PM , Anonymous Anonymous said...

That's a great story. Waiting for more. Cpu bus

 
At Friday, April 27, 2007 4:23:00 AM , Anonymous Anonymous said...

Best regards from NY! » »

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home