Thursday, June 02, 2005

Makan..makan...makan..

Semalam on the way nak amik Nurin, hubby tanya nak masak apa, aku jawab, ntah!??..sebab aku pun takde idea nak makan masak / makan apa. Dia trus kata, makan luar la, kitaorg pun trus pi salah satu kedai makan kat Sri Serdang tu (Sufia Tomyam…again?…aku kena minta diaorg taja aku dinner camni sebab mengiklankan kedai makan diaorg)… mmg best, mahal sikit tapi worth it!…tomyam campur yang RM3.50 tu, everything inside, udang walau sekor, tapi besar siap sepit sekali…tu blom sotong, daging ngan ayam. ABC pun not bad, tinggi dan melimpah-limpah!..

Tapi, itu part yang best, yang tak bestnya, tempat tu kotor sket, longkang tersumbat, air melimpah dan semak sebelah tu ada sampah-sarap… maybe kalau orang datang sebab nak makan je, tak perasan kot..tapi aku ni jenis mata yang melilau-lilau, jadi benda kecik dan sikit pun bole jadi masalah pada aku.

Jadi, masa nak bayar tu aku pun cakap la kat adik yang nak amik duit dari kitaorg ni..

‘Dik, bos ada?”..
‘Ada’
…(senyum, tapi muka dah takut-takut dah..)
‘Takpe la, kata kat dia, makan kat sini sedap, akak mmg suka dan selalu datang sini, tapi tempat ni kotor sikit la’… (aku senyum, nak amik ati la jugak)
Dia senyum, pastu terus pergi lepas amik duit dari kitaorg..

Heheheh…daring ke aku?… seblom tu aku dah sound pelayan dia, hubby minta fresh orange tapi rasa cam epal, dia amik balik air tu, dan bagi yang lain, baru la rasa cam fresh orange, tak tahu la dia tambah ke, buat baru ke, hubby cuma geleng kepala je..almaklum la, hubby ni baik ati, aku lak kalau aku rasa aku betul, aku cakap je…

Aku tegur peniaga kedai makan tu sebab aku tak nak dia kena tutup kedai makan sebab ada penyakit timbul dari situ. Makanan dia mmg sedap, harga pun berbaloi, even parent aku suka makan kat situ, kalau korang tgk kedai tu, tiap-tiap malam penuh, jadi sayang la kan, kalau dia tak jaga betul-betul, nanti lain kali kalau aku mengidam nak makan makanan dia, mana aku nak carik?..jadi seblom jadi apa-apa, baik la aku buat sesuatu..hehe….lain kali, korang pun bole la try makan kat situ, ehh!..bukan aku belanja, korang bayo sendiri ek?..

2 Comments:

At Thursday, June 02, 2005 3:07:00 PM , Anonymous Anonymous said...

testing..testing

 
At Thursday, June 02, 2005 3:09:00 PM , Anonymous Anonymous said...

aku lah insan anonymous tu

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home