Friday, June 10, 2005

Happy...happy...happy always...

Aku happy sangat hari ni (semalam, Khamis, 9hb Mei), sebab ada 3 perkara yang akan aku ceritakan nanti. Sekurang-kurangnya aku kini bertambah yakin bahawa Allah itu Maha Adil, Pengasih dan Penyayang. Kiranya sehari seblom ini aku diuji, ditimpa masalah, tapi hari seterusnya menjadi lebih baik dari semalam, Alhamdulillah!

Perkara pertama yang buat aku happy sebab aku telah buat orang lain rasa happy. Lepas dapat inai dari Kak S, aku cuba-cuba buat ukiran inai di tangan dan jari, rupanya bebudak lab nih suka sangat nak mencuba. Apa lagi, beratur la semua, lepas sorang-sorang aku lukis berbagai corak kat tangan. Walau pun pada akhirnya aku pening sebab byk sgt corak nak kena lukis dan maybe terlaku focus, at the end aku happy sebab orang lain happy, dan ini menjadi lebih bermakna!

Keduanya, mak aku called kata nak datang..yuuhuuu…bestnya! Alhamdulillah, aku rasa aku sangat beruntung, sebab aku masih ada mak bapak, mak bapak aku masih bekerja dan kuat. Walaupun setahun lepas kami ditimpa musibah (Amy meninggal dunia) tapi aku rasa hikmahnya, kami sekeluarga jadi lebih rapat to each other dan rezeki sentiasa mencukupi. Berbanding orang lain yang dah takde mak bapak dan tak dapat nak menunjukkan kasih sayang kepada mereka, aku sangat-sangat bersyukur kerana aku masih berpeluang melakukannya. Dan aku akan pastikan setiap peluang takkan berlalu dengan sia-sia…

Ketiganya, aku dapat berpoya-poya dengan best friends aku kat umah one of them. Sejak memasing dah keje dan dah berkeluarga, mmg payah nak jumpa, lepak-lepak ngan kengkawan. Sekali lagi aku bersyukur sangat-sangat sebab dikelilingi dengan kawan-kawan yang-bersama-tak-kira-susah-atau-senang dan hubby diaorg pun bole get along ngan aku dan my hubby. Aku pi umah Nad kat Kajang bersama mak, mummy dan hubby masing-masing. Nad masak meehoon hailam, air teh ais limau, ada kek baulu, kek gula hangus dan buah nenas dalam tin. Aku bawak mee goreng, mak bawak kek gulung? Dan mummy bawak agar-agar. Hhmm… kenyang betul makan dan macam-macam cerita yang keluar. Kesian kat Nurin sebab cuma aku sorang je yang ada anak….takpe, tak lama lagi, ramai la kawan-kawan dia nanti…masa tu dia bole jadi ‘taiko’ dan ‘kak long’ pada ‘adik-adik’ dia nanti.

Balik dari umah Nad dah pukul 12 mlm, aku jumpa mak ngan abah yang bermalam di rumah adik, dan yang paling tak senonoh aku sempat lagi makan sate 15 cucuk yang dibawa oleh mak..eemm…abih punah ranah diet aku…iiskk… Tak kisah la, janji aku happy dan aku bole tido lena sampai pagi. Semoga kegembiraan dan kebahgiaan hadir sama pada hari-hari yang mendatang.

1 Comments:

At Wednesday, December 20, 2006 6:41:00 AM , Anonymous Anonymous said...

best regards, nice info
» » »

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home