Wednesday, March 25, 2009

Gooollllll!!!!

Hidangan dinner malam ni, sup sayur brokoli dan kobis panjang dengan suun, ikan tenggiri goreng dan sambal petai, it's simple and yet very satisfying :)


Ini salah satu goal aku this year, nak buat full settlement dan cancel this citibank credit card. Cukup dah pengalaman aku dengan bank yang sungguh mencekik darah ni, serik!!! Fyi, bukan senang pun nak cancel, diaorang ni byk cekadaknya. Sebelum ni penah juga la dengar, ada tu orang dah mati pun statement masih sampai lagi...siap ada charge pulak tu! Kononnya dan janjinya, selepas aku buat full setlement tu, within 7 days diaorang akan call untuk buat confirmation. Until yesterday....takde call pun, so apa lagi, mmg nak carik pasal la dengan aku nih nampaknya. Aku pun called diaorang....

Aku : Saya telefon ni nak minta released letter atau any letter ke, email ke yang menyatakan saya dah buat cancelation

Citibank : Tapi cik, kami tak buat macam tu.

Aku : Then, macam mana saya nak tahu saya dah betul-betul cancel kredit kad ni, macam mana kalau saya masih ada hutang lagi?

Citibank : Sekejab ye cik, saya semak. (lepas setengah minit) Cik ada baki tertunggak RM76.70.

Aku : Apa? Charge apa tu? Kena bayar ke?

Citibank : Oh! ini adalah yuran tahunan, ya kena bayar.

Aku : Hah! ni yang saya tak suka nih. Hari tu bila saya saya tanya balance, kata semua dah masuk, katanya semua settle. Sebab tu la saya tak suka dan sebab tu la saya nak awak keluarkan confirmation letter. (masa ni mmg suara aku agak tinggi sikit dan mmg aku marah pun!)

Citibank : Ok cik, saya periksa sekejab. ..... Macam ni cik, kami dah waivekan bayaran tu. (Aiikk!! bole pulak tetiba waive..musykil nih)

Aku : Betul ke? Macam mana kalau saya telefon minggu depan, masih ada lagi.

Citibank : Jangan risau, saya dah uruskan, takde apa-apa bayaran lagi.

Hampeh kan?? Aku siap ambil nama dia, aku kata kalau tak settle aku akan tulis surat. Masa tu suara pompuan nama P*ng tu pun dah slow je. Ingat aku takut? Diaorang la takut takleh nak charge interest lagi, padan muka!!!Bab ni aku betul-betul lega, Alhamdulillah, akhirnya aku berjaya juga menyetelkan hutang yang satu nih.


Anyway, Hubby and me had a goal, a big goal (untuk kami la, orang lain maybe perkara biasa je kut) to be achieve by jun as to be our sweetest anniversary gift. and we are really hope, it arrived on 15th of june. Dear God, please let this happen and please help us to achieve this goal, aminn. Kawan-kawan, tolong doakan sama yek, semoag dipermudahkan, insyaAllah!



.

5 Comments:

At Wednesday, March 25, 2009 10:35:00 AM , Anonymous Anonymous said...

rasekan..
mesti dia ingat bole ikan2ikankan ko..
hehhee...

ko percaya tak aku tak penah apply credit kad memane bank...
until now..
pd aku tu buat semak kepala jer...
benda dah ade nnt gatal nak pakai..

atukbagi aku supplementary kad..
tp aku jarang guna..
tak ssilap aku ..ader ler 2 kali je aku pakai...

anniversary ko bulan 6..aku bulan 7..
mase tu aku berpantang..tak tau lah nak plan ape....
baguslah aku doakan plan ko berjaya...

 
At Wednesday, March 25, 2009 11:21:00 PM , Anonymous Anonymous said...

noha,
pray the best for u
take care

 
At Thursday, March 26, 2009 5:44:00 PM , Anonymous Anonymous said...

good luck!!!!!!! :)you can do it!

-ruby rubita-

 
At Thursday, March 26, 2009 9:18:00 PM , Blogger noha chomel said...

ju : actually aku guna cc ni masa zaman 'kegelapan' dulu...heheh...pastu cuma guna utk petrol. last year mmg bersungguh aku bayar tetiap bulan, swipe pun sekali dua sebulan utk petrol. lagi aku bayar, lagi bnyk dia tambah benefit aku. ko bayangkan, sejak 2001 diaorg dah up credit limit to 14K, nasib la aku ni bukan jenis gatal tgn tenyeh sana sini. ni bila dah bayar habis...lega betul rasanya. aku nak turun melaka ni, dpt la jumpa ko sebelum ko bersalin insyaAllah

nila : thanks nila! bila nak dtg rumah lagi?? :)

ana : yeahhh...i can!!! chaiyuk-chaiyuk!!!

 
At Thursday, June 06, 2013 8:41:00 AM , Anonymous Anonymous said...

I always spent my half an hour to read this web site's articles or reviews everyday along with a cup of coffee.

Here is my blog post; laser cellulite treatment

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home