Monday, September 29, 2008

Aidilfitri 2008

Aku rasa by now, ramai yang dah balik kampung, paling tidak pun dah atas jalan raya dalam perjalanan nak balik ke kampung. Macam tahun lepas, tahun ni kitaorang tak dapat balik awal berhari raya di Johor, Hubby baru je masuk kerja baru awal bulan ni, so tak boleh ambil cuti lagi, kena la kerja sampai esok. Macam mana pun, Nurin dah aku 'pos' dengan MIL untuk balik dulu ke JB, so tinggal la aku berdua dengan Hubby kat rumah. Sunyi je rasa, nasib baik la esok je dah nak balik.

Tahun ni, giliran mertua dulu, so kami akan beraya di JB dan Singapura pada hari raya pertama. Selalunya hari raya kedua, FIL dan mula kerja jadi aku sambung raya di Batu Pahat pula. Mungkin Sabtu pagi baru balik ke KL sambung raya dengan saudara mara di sini.

Terasa sekejab je masa berlalu, baru je menyambut puasa dan berterawih dan nak raya pulak. Rasa macam tak puas berlama-lamaan ramadhan ni, insyaAllah, panjang umur tahun depan jumpa lagi.

So, sebelum kami bertolak balik esok, dikesempatan ni kami sekeluarga nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidilfitri, Maaf Zahir Batin untuk semua. Pada yang pulang ke kampung, berhati-hati memandu, kalau mengantuk, berhenti dan rehat dulu. Yang ada pemandu especially yang naik bas tu, pesan kat diaorang bawak bas baik-baik. Semoga selamat tiba dan bergembira menyambut hari raya bersama keluarga.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home