Monday, September 22, 2008

My lucky day

Aku duduk sebelah dia masa kat Sekolah Menengah Sains Muar dulu, kumpulan kitaorang paling depan. Memula tenguk muka dia, nampak macam sombong, diam je pulak tu. Memang patut pun dia diam je, mana la dia ada kawan lagi masa tu. Lain la aku, masuk SMSMr dalam kelas tu je ada 3 orang kawan dari sekolah lama, so takde la rasa macam terpinggir sangat.

Tak tahu bila aku mula rapat dengan dia, tau-tau ke mana-mana kitaorang selalu bersama. Selalunya waktu sekolah je sebab dia duduk dorm lain dan tingkat pun berbeza. Dia ni, orangnya lemah lembut, manja, sikit-sikit nak minta tolong. Aku pulak being an eldest selalu la melayan dia. Dalam pada tu, dia ni pun selalu blur dan selalu berangan dalam kelas....heheh..

Tadi masa tengah drive kat KL, ada dapat sms ni "Saya telah selamat melahirkan baby girl 3.05kg pada jam 4am di kbmc". Masa tu aku kat Jalan Melaka, KL. Lepas jumpa client kat Jalan TAR, aku terus ke KBMC.

Alhamdulillah, semuanya dipermudahkan Allah, hari ni aku berjumpa semula dengan sahabatku, Radziah Annuar setelah terpisah sejak 6 tahun lepas. Sebenarnya dah lama aku cari kawan aku ni, google kat internet aku dapat tau dia kat UM, tapi takde contact no. Sampai la satu hari ada msg di Frienster dari dia. Percubaan kali pertama tel dia tak berjaya, selang seminggu aku tel lagi, kali kedua baru la dapat cakap dengan dia. Rupa-rupanya dia pun sama mencari aku juga.


Radziah @ D berbaju hitam, tak berubah masih seperti dulu, cuma anak dia dah 3 orang termasuk yang kecik tu. Tak sangka betul, kat sana aku jumpa lagi sorang budak SMSMr, Mar, Ju and Nad, korang ingat lagi tak Zila? anak dia dah 4! dan badan dia masih langsing macam dulu! ;P Hmmm.... bila dengar sana sini semua orang anak dah lebih dari 2, aku rasa mengah, macam tengah berlumba, tapi aku tak sampai-sampai lagi ke penghujungnya. Apa pun, tahniah buat D dan suami, semoga dengan kehadiran orang baru ni, bertambah meriah keluarga dan dilimpahi rezeki yang mencurah-curah.

6 Comments:

At Tuesday, September 23, 2008 8:13:00 AM , Blogger Nadiah said...

Ingat.. dua-dua tu aku ingat. Dalam gambar ni rupanya masih mcm budak2 sekolah lagi.

p/s : 'Skema'nya korang pakai baju kurung!

 
At Tuesday, September 23, 2008 3:03:00 PM , Blogger noha chomel said...

bulan ramadhan la nad...hehehhe...itu jek baju dah gosok, pakai je la. eh...kita kan masih budak2 lagi sebab tu rupa pun mcm budak2..muahahha (padahal dah jadi mak budak!)

 
At Wednesday, September 24, 2008 11:29:00 AM , Blogger azura said...

rezeki msg2 kak noha...

mcm kak noha, rezeki dapat beli umah baru..alhamdulillah... saya ni ntah bila la dapat beli umah sendiri.

kejap jek kat irfan dah 1 tahun? dia still pakai tiub tu ye? alhamdulillah he's healthy n doing fine walaupun prematured baby.

 
At Wednesday, September 24, 2008 11:33:00 AM , Anonymous Anonymous said...

tahniah..
di tu sape tak hengat....
dia gosip ngan abg zaaba kan....
yang zila tu lak ngan jerangkung...

baguzz laa...
depa semua keje kat kl ker??
semoga bertambah rezeki mereka...
KEJO noha jgn tak KEJO..
hehheh....

 
At Wednesday, September 24, 2008 5:37:00 PM , Blogger noha chomel said...

zura : a ah...betul, rezeki masing2, akak tak kisah sgt sebenarnya sebab abg an and family both side pun tak ckp apa2, cuma tak larat kalau jumpa org, org asik la tanya.

pelan2 la survey, ada peluang baik, bole beli rumah, skrg ni, kumpul duit dulu ya

irfan still pakai tiub sebab dia masih tak boleh menelan. once dia dah pandai menelan, takyah pakai tiub lagi dah, skrg ni dia dah mula hisap jari, swallowing development tu dr takleh buat apa2 kena naturally...so tunggu je la dan doa byk2

julia : a ah...d yg dgn zaaba tu, ko ingat eh boipren dia....aku puas ingat nama dia apa, ehhehe...aku kalau takde kena mengena dgn aku mmg aku tak ingat, ug ada kena mengena pun kekadang tak ingat! hahaha.... zila keje kat ampang, dok seremban, d kat um, tutor dan coming soon bakal lecturer. tgh kejo le nih...ko takyah la sorak2 kan aku...buat semput je nanti :)

 
At Thursday, September 25, 2008 2:06:00 PM , Blogger mommamia said...

Haruslah ingat,kagum aku ju ingt smapai ke nama boifren2 depa sumer,aku ni byk hal sains muar dulu aku takleh recall sgt,kalu kt GK tu cite2 psl hal sekolah dulu2 aku slalu blurr,mana tak blur kepala aku asik ingt kt rumah mak bapak aku jer masa tu hihi-tp korang2 yg satu dorm satu kelas ni mmg ingat la kan..
rilek noha,kejar tu jgn smpi semput lah ya,katil kt rumah pun dah patah dah kan?hehehe!sori aku pecah lobang!

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home