Sunday, July 20, 2008

Konvensyen

Hari ni (Sabtu 19hb Julai), kitaorang wakil-wakil Etiqa Takaful menghadiri Sales Conventions and Kick-Off for new financial year 2008/2009. Konvensyen diadakan di Sunway Convention Center bermula dari pagi sampai la ke petang. Malamnya pulak di adakan Big Challenge 2 Award Presentation Nite di Sunway Resort Hotel and Spa.

Sejak aku memulakan business ni, ini la aku rasa event yang paling grand pernah diadakan, dan untuk malam tu temanya dalah Arabian Nite dan menunya Chinese set. Untuk tidak mengecurkan air liur korang, aku tak upload gambar-gambar makanan...heheh..tak sampai hati, tapi antara hidangannya braised shark's fin sup with crabmeat and golden mushroom, boneless chicken with lemon sauce, fried sea bass with thai sauce, ling zhi mushroom with assorted vegetables, deep fried tiger prawn with king of soy sauce, chinese fried rise dan desert yang sangat la sedap, chilled honeydew with sago and vanilla ice.

Peergghhh....macam nak meletup perut aku dibuatnya. Walau pun makan sikit-sikit, tapi sampai 8 hidangan memang la sendat!! Nasib baik la abaya yang aku pakai dapat meng'cover' perut yang nak meletup tu.


Ya habibi, ya maulana, ya unta...eh...silap...;) Arabian Nite la katakan, melaram tak ingat!


Another pak arab-pak arab tauke minyak.


Ini la la business partner yang tak kisah susah senang sentiasa bersama, i loves both of you very much!!!!



Akak handbag putih tu ada anak 4 orang, nak masuk 5 kalau kira yang dalam perut tu...tapi business baik punya, kalah aku....huhuhu.... So, ini lah business partner, sahabat menangis dan ketawa, yang sama-sama berjuang mengejar impian. InsyaAllah, sama-sama kita menuju puncak kejayaan!!


..................Gemuruh jiwa semangat membara
dari puncak ingin ke angkasa
Berkalungkan bintang berkerlipan
Menyerlah jauh dari yang biasa...................

6 Comments:

At Monday, July 21, 2008 2:35:00 PM , Anonymous Anonymous said...

best nyer...
mesti ko happy...meriah tu
kalo majlis kat hotel yg aku..
kena attend...sgt membosankan....
akademik..
ni lah tulah research finding le...
bosan giler...semua mcm baguzz jer...terase diri aku spt semut kecil...
pakaian jgn cerita la skema...

aku bayangkan makanan dia heh..
ko tak upload ....

2 b frank lah aku suka
part2 hotel ni biler tiba
time makan...hehhe..anyway..
enjoy ler selagi ader peluang boleh enjoy..all the best utk kerjaya ko...

 
At Monday, July 28, 2008 11:02:00 AM , Blogger mommamia said...

ye lah!kenapa takde gmbr mknan tuh!dah la chinese cuisine,aku suka sgt esp sharkfin soup,nak order beli sndiri mmg tak la kan sbb mahal,so bila company buat function bab mkn lah yg aku tunggu,sama lah mcm ju!

bestkan function ada konsep2 ni,ok la nmpk meriah skit, nasib konsep habibi ya maulana,kalu konsep merapu yg susah nak carik kostum letih gak tu-aku pun sama la mcm ju nak wish ko all the best in ur career,go noha go!

 
At Monday, July 28, 2008 11:02:00 AM , Blogger mommamia said...

ye lah!kenapa takde gmbr mknan tuh!dah la chinese cuisine,aku suka sgt esp sharkfin soup,nak order beli sndiri mmg tak la kan sbb mahal,so bila company buat function bab mkn lah yg aku tunggu,sama lah mcm ju!

bestkan function ada konsep2 ni,ok la nmpk meriah skit, nasib konsep habibi ya maulana,kalu konsep merapu yg susah nak carik kostum letih gak tu-aku pun sama la mcm ju nak wish ko all the best in ur career,go noha go!

 
At Wednesday, July 30, 2008 9:55:00 AM , Anonymous Anonymous said...

mar dan ju : yang sebenonya ada sesetengah gambo makanan yg mengeliurkan tu 'terhilang', tu yg malas nak upload.

terima kasih byk2, korang selalu support aku, utk menghargai korang, pls book ur calendar on 16th august ya? nak tahu apa?...tungguuuuu.....;)

 
At Friday, August 08, 2008 9:56:00 PM , Blogger Air Setitik Team said...

Please visit our updated blog at http://airsetitik.tk or http://airsetitik.co.cc. Look forward to having your share of thoughts.

Air Setitik

 
At Sunday, August 31, 2008 6:33:00 PM , Blogger Leyla Shuri said...

selamat menyambut ramadan sekeluarga, nohacomel.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home