Sunday, May 04, 2008

Janji

Thanks kekawan di atas sokongan kalian, sorry tak sempat nak balas komen-komen korang, nak post this entry pun makan sejam! Entry kali ni, korang renguk gambar-gambar je la ye?


Sejak Isnin sampai la Rabu, aku akan sampai di rumah lepas pukul 10.30 malam. Kesian Nurin, so aku janji dengan dia aku nak bawak dia jalan-jalan masa cuti Hari Pekerja nanti. Pada Nurin aku pernah cerita, 10 tahun yang lepas masa zaman berendut dulu aku pernah ke Taman Rama-rama, jadi Nurin pun teringin la nak ke sana. Aku pun teringin juga nak tenguk, apa perubahan setelah 10 tahun berlalu.

Berani-berani takut Nurin masa aku suruh ambil gambar dengan rama-rama, terjerit-jerit macam la rama-rama nak gigit dia.


Tak banyak rama-rama masa ni, agaknya bukan musimnya. Kalau masa rama-rama banyak, silap-silap kat kita pun dia hinggap.


Terdapat galeri yang menempatkan buakn saja rama-rama yang telah diawet, juga serangga, amfibia dan reptilia lain, salah satunya Katak Daun.


Antara koleksi rama-rama tercantik di dunia.


Boleh cam tak gambar apa yang aku ambil ni?....

... yang ini juga....


.... dan ini?....


Nampak apa yang aku nampak?


Bila tenguk kura-kura banyak macam tu, rasa geli pulak...iskk...


Nurin dan Babah.


Nurin dan Mama.



Taman Rama-rama terletak Jalan Cenderasari, Taman Tasik Perdana, Kuala Lumpur. Dibuka setiap hari dari 9 pagi hingga 5 petang. Bayaran masuk untuk dewasa RM 8 dan RM 4 untuk kanak-kanak.

6 Comments:

At Sunday, May 04, 2008 2:08:00 PM , Blogger Ely said...

dah besar nya Nurin! cepat betul dorang membersar kan?

mak nurin pun manis perposing hehehe.

 
At Tuesday, May 06, 2008 12:22:00 PM , Blogger mommamia said...

dulu dating kt taman rama2 eh?heheh sweet jer,aku dating kt spca tmpt kebajikan kucing2,dating sambil dikelilingi sepoi2 haruman bau taik kucing heheh-nurin pandai posing dah,dlm takut2 tu pun kuar gak posing model dia hihi

 
At Wednesday, May 07, 2008 9:38:00 AM , Anonymous Anonymous said...

ehhmm...
ingat lagi mmg itulah tempat dating ko dulu...
zoo..tmn rerama..burung..muzium.hehhehe

anyway ko dah janji kena la tepati...
mesti nurin suka sgt aritu...

 
At Wednesday, May 07, 2008 10:07:00 AM , Anonymous Anonymous said...

kak ely : aah, cepat sgt dah dia besar, rasa mcm dia baby je lagi, tak sabar nak dapat baby lagi

mar : mana lagi nak dating mar, asik la tmpt makan, aku tak suka pg tgk wayang, pegi tmn bunga kang kena cekup lak. cik kak tu mmg, asal nak amik gambar je, siap la posing

ju : mana ada muzium ju, zoo ada la tu, itu pun angkut mak dgn mami sekali....heheh

 
At Wednesday, May 07, 2008 10:50:00 AM , Blogger Zetty said...

dah lama tak dgr org guna perkataan berendut. hehehe...cute!

 
At Friday, May 23, 2008 5:24:00 PM , Anonymous Anonymous said...

Salam..
Pandainyer kecik berposing..

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home