Sunday, February 17, 2008

Isi perut handbag

Lama dah kena tagged dengan Mar, aku je tak buat-buat. Bila dah ada depan pc, gambar pulak tak upload. Kekadang tu lupa! Macam biasa, lambat macam mana pun aku akan buat juga.


Benda yang wajib dalam handbag selain purse dan handphone (takde dalam gambar sebab handphone digunakan untuk mengambil gambar ni), financial calculator, name card holder dan pouch. Selain dari tu, pen dan pensel pun ada juga, maklum la senang nak guna bila tiba masanya. Handbag selalu bertukar sebab ikut occasions, jadi takyah la citer. Nampak macam simple je, tapi cuba korang tenguk apa dalam pouch tu.

So, barang-barang yang biasanya ada dalam pouch seorang 'perempuan' walau pun tak semua, aku simpan sikat, lipstik, moisteriser, cermin dan wajib sekali dalam pouch tu, perfume, maklum la kerja ke sana ke mari, kekadang tu bawak ke malam. Bak kata Mar, perfume tu boleh la cover bau-bauan yang tidak sepatutnya.

Ada juga kunci rumah, sepit kuku, kad keahlian perpustakaan UPM, buku-buku bank dan juga obstetric calendar. Saje simpan kalendar ni, aku dapat dari Syeda, agak-agak bila period dah lambat, boleh la check bila agaknya due bersalin, padahal mengandungnya tak confirm lagi...huhuhu....

Selain dari gambar yang ada ni, dalam poket-poket kecik kat handbag tu, aku letak vicks, paper clips, gula-gula hacks, chewing gum dan tisu. Kadang-kadang isi handbag juga akan bertambah atau berubah bergantung kepada keadaan dan besar/kecik handbag yang aku guna. Yang pasti, handbag aku memang berat, macam isi batu bata!

4 Comments:

At Thursday, February 21, 2008 10:53:00 AM , Blogger Puteri Satu said...

lamanya tak jengok blog noha ni...dah banyak entry termis...rindu kat citer2 dan telatah nurin yang nak sangat adik tuh....irfan tu anak buah ke noha...apapun semoga apa yang dihajati tu...akan jadi kenyataan ye noha...

 
At Thursday, February 21, 2008 5:20:00 PM , Anonymous Anonymous said...

kemas je beg ko. beg aku tu, kalo mskkn car key, nk carik, kena 'gali' sana sini br jumpe! kalo aiman carik brg, lg senang. dia bukak zip, lps tu dia tunggengkn handbag aku. abis terabur semua!

 
At Monday, February 25, 2008 2:28:00 PM , Blogger mommamia said...

library card?wah!aku dah lama tinggalkan zaman2 library nih,caya lah noha,ada gak masa ko gi sana-hmmm beg org pompuan nih mcm2 boleh sumbat ek,org laki gak sng,takyah bwk handbag,wallet jer cukup,dahtu kang kalu bwk apa2 alat/barang,start la tumpang handbag bini

 
At Thursday, February 28, 2008 12:44:00 AM , Blogger noha chomel said...

puterisatu : terima kasih masih sudi menjenguk ke mari :)

xura : hahha...ye la kemas, tu yg aku keluarkan, ko tak tgk dlm handbag tu apa citer..muaheheh..

mar : library card tu saje je, sementelah dpt bayar yuran rate alumni aku register la, tu pun aku register lama dah sejak 2001 masa aku keje ngan company yg kena buat research. sekarang ni renew je, simpan dlm handbag saje la mana tahu nak singgah ke.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home