Thursday, January 10, 2008

Tahun baru

Selamat tahun baru Hijrah 1429, juga 2008. Alhamdulillah, dipanjangkan usia dan dilimpahi rahmat dan keberkatan untuk kita semua memasuki tahun baru ini. Semoga tahun baru ini kita menjadi lebih baik dan cemerlang dari tahun yang sudah-sudah.

Alhamdulillah, apa yang berlaku pada 2007 kebanyakannya indah dan cantik untuk dikenang dan yang tak best tu terlalu sedikit juga untuk diingat hanya sebagai pedoman di masa depan. Kebanyakan azam dan impian 2007 juga dapat dicapai, baik dari segi material, personal dan spiritual dipermudahkan oleh Allah untuk mendapatkannya. Tahun ini, dengan penuh kesyukuran dan semangat yang membara-bara, aku mesti lebih berjaya dalam business dan ‘buat’ adik untuk Nurin. 2 benda ni matlamat yang paling utama, so kengkawan, doakan aku ye?!


Biasa la blog ni, kalau takde gambar makanan bukan blog aku tu namanya. Malam tahun baru 2008, aku masak char kuey teow. Sebenarnya dah buntu nak masak apa, tapi inilah kerja aku tiap-tiap hari mesti nak kena fikir nak masak apa. Bagi yang tinggal dengan family sendiri macam aku ni, mesti korang pun buntu kan? Bestkan kalau balik rumah je, semua dah tersedia, takyah nak fikir nak masak apa, tau-tau semua dah terhidang tinggal nak 'ngap' je.





Sebab tak plan nak pergi mana-mana, aku ada masa nak merebus 'gearbox' ni, jadi tengahari 1hb tu kitaorg makan sup gearbox. Kesian kat hubby, tak sempat nak belasah 2nd or 3rd round, terselit daging kat gigi, terus 'potong stim' nak makan...huhuhu..










Bila sejak pagi Nurin asik la merengek ajak berjalan, dan sebab masa pun dah petang, kitaorang ajak dia layan movie. Ini first time bawak Nurin masuk panggung. Saje nak 'test the water', sebab sejak dia lahir dah nak masuk 5 tahun ni, ini kali kedua kitaorang pergi tenguk wayang...huhuhu...sedih eh? Kalau lulus kali ni, lain kali bole datang lagi. So, satu jam setengah tu dia ok lagi, layan Chipmunks yang comel tu sambil makan popcorn. Bila dah kenyang, mula la dia boring. Kejab duduk, kejab berdiri, kejab tertonggeng. Hmm....nampak gayanya, ini la first and last ajak dia pegi tenguk wayang. Maybe salah satu sebab yang jadi tak best tu, kitaorang dapat seat 2nd row dari depan. Huh! mau juling biji mata dibuatnya. Apa pun, cerita ni memang best!

So, esok 1 Muharram 1429, kat KL ni cuti, tapi aku ada appointment early in the morning. Takpe, business punya pasal ok je. Lagi pun lepas tu ada masa lagi kalau nak berjalan. Apa nak buat eh?? Nurin macam biasa la sure nak ajak berjalan punya. Yang pasti, aku nak jumpa si comel Afiq, rindu pada si kecik ni walau pun tiap-tiap minggu jumpa. Selamat tahun baru semua!

6 Comments:

At Friday, January 11, 2008 7:55:00 AM , Blogger azura said...

wah...sihatnya afiq!!

ok kak noha, sy doakan kak noha sukses in bisnes n semoga dpt tmbh ahli keluarga tahun ni. marilah kita berusaha sekuek2nyo :P

 
At Monday, January 14, 2008 1:25:00 PM , Blogger mommamia said...

selamat thn baru fren!jomla kita sama2 berusaha menambah family member thn ni,tp aku rs ko kena usaha kuat skit sbb nurin dah besar hehe(saja jer pressure ko!)-all the best noha in whateva u do,bisnes,family,marriage,amal ibadah sumer lah,bak kata deli terbaekkkkk!hihi

 
At Tuesday, January 15, 2008 8:43:00 AM , Blogger Leyla Shuri said...

salam maal hijrah noha, ek dah ucap ke?

Seram k lela tengok gearbox godang tu, camno nak keluarkan som-somnya tu? Kalau ketuk kek piring nyanyo pocah nanti.

 
At Tuesday, January 15, 2008 11:28:00 AM , Anonymous Anonymous said...

aku pon nak ucap selamat tahun baru..
semoga ape yg ko citakan
ko dapat kecapi.....

semangat nyer ank sedara ko..
mcm atu dia la sebijik..
anyway parent ko sihat??...

upload ler ape2 resepi..
sgt baguzz utk aku yg jahil masak nih...

 
At Wednesday, January 23, 2008 2:53:00 AM , Blogger all jazzed up said...

kat mana beli gearbox tu?

 
At Monday, January 28, 2008 8:40:00 PM , Anonymous Anonymous said...

zura : nak kuek camno laiee...tak larat dah!

mar : yerr mar, chaiiyook...chaiiyook!

kak lela : saya tak keluarkan pun som-somnya, takde sape nak makan :)

julia : parents aku sihat, alhamdulillah. ko nak resepi apa?

kak min: gearbox tu dari qurban kat kg, tmn soga, sure u tahu kat mana kan? ;)

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home