Wednesday, December 05, 2007

Rindu

Nurin : Hello Mama, Mama kat mana tu?

Aku : Hi baby, Mama work sayang?

Nurin : Alaaa...Mama ni asik work je, bila Mama nak ambik Nurin ni?

Aku : Tunggu la hujung minggu bila Mama tak work, nanti Mama ambik Nurin ya.

Nurin : Alaaa...taknak....Nurin nak Mama, Nurin rindu Mama, Mama ambik la Nurin.

Aku : Tak boleh hari ni la sayang, tunggu lagi 3 hari ya, boleh tak?

Nurin : Uhuk..uhuk.....alaaa...taknak...Nurin nak Mama...huhuhu....

Alahaiii....sayu aku dengar suara dia. Minggu lepas beria-ia nak balik kampung. Aku memang takde plan nak balik kampung, tapi Nurin asyik menyebut-nyebut nak balik tak sampai hati pulak, jadi aku balik la Batu Pahat menghantar dia. lagi pun dia kata kat sekolah dah tak ramai orang. Memang pun, cuti sekolah kan? Ramai la yang balik kampung dan bercuti.

Kata mak, dia boring kat rumah takde sape nak melayan. Dia suka tenguk DVD mak aku pulak tak gheti nak guna DVD player, Uncle amad pulak asyik la melayan mata, tido! Atuk kerja, kalau atuk ada, ok la. Tapi kalau pergi rumah Nek Cik, saku telefon pun taknak bercakap dengan aku. Rumah Nek Cik ada astro, so melayan Ceria je la kerjanya.

Aku pun rindu juga, terbayang-bayang Nurin kat mana-mana. Selalunya kalau hubby main games, kalau ada Nurin boleh la ajak layan bercakap atau memain. Seumur hidup Nurin, cuma 3 kali je berpisah lama dengan aku. 2 minggu masa dalam pantang sebab aku balik KL awal nak cari baby sitter, dan tahun ni, seminggu kat JB dan seminggu kat Batu Pahat. So, dia menang close dengan aku, tidur bilik asing tapi kalau boleh tiap-tiap malam nak aku tepuk baru boleh tidur.

Bila dia takde ni, seronok berdua dengan hubby pun tak lama, asyik la teringat kat Nurin. Hmm...tak boleh jadi ni, kang aku juga yang nangis bila tak tahan rindu.


5 Comments:

At Thursday, December 06, 2007 9:50:00 AM , Anonymous Anonymous said...

budak2 mmg cam tu. mula2 kata ok je kalo kita x de. tp nnt kalo dh sorg2 carik jugak.

kalo ade, kdg2 rase cam nk marah je bila buat perangai, tp kalo x de, rase sunyi lah pulak. kalo aiman ikut mak atau adik aku keluar jln kejap pun aku dh terase rmh sunyi, ape lg lah ko yg nurin jauh kt bp ni. ishhh...

 
At Friday, December 07, 2007 8:55:00 AM , Blogger mommamia said...

betul la noha mcm ko ckp,bila dah rindu ni dpt berdua2 ng hubby takde gangguan pun rasa mcm takde makna,ye la kepala otak asik ingat kt anak,tp takpe la,at least bg break skit kt ko ng an,have quality time together-aku ni takyah tunggu irina jauh,kdg2 kt opis ni pun aku teringat kt dia pastu tangkap sayu sorang2,esp kalu mlm or day before dia kena mrh or kena babab ng aku,hah start la tak sabar2 nak blk nak kiss peluk dia,haihhh..

 
At Friday, December 07, 2007 11:25:00 AM , Blogger Nadiah said...

Dulu before ada Nuqman, aku letak Najwan kat nurseri tgkt bwh opis, ada free time aje aku turun bawah mengalahkan mak2 baby yang breastfeed kat situ, sampai cikgu2 dia dah naik muak nengok muka aku. Ntah mcmana lama2 aku terboleh jadi besfren derang pulak wakakakakaka. Now bila dah ada bibik, miss la pulak saat2 aku tak productive dulu. Huhuhuuhu.. tapi aku still jugak jenguk anak2 aku kat rumah ttiap hari time lunch hour. Walaupun tak de sosial life esp dengan member opis aku, tp aku still hepi 'dikelilingi' anak2 aku. Terbayang2 muka Najwan berlari-lari menyambut aku kat muka pintu, 'Mama! Mama!'. Pastu sampai opis lambat la.. pukul 2.30-2.45 ptg. Samala jugakkkk.. ngulor!!

 
At Monday, December 10, 2007 8:41:00 AM , Anonymous Anonymous said...

xura : mak aku pun kata, 'dia dah beso kak, dah tahu rindu ngan ingat kat mak bapak'. tu la, bila depan mata asik la nak bertekak, bila takde rindu-rinduan pulak. aku rasa ni je la dia ikut mak aku, melainkan lepas ni kalau aku outstation ke, baru anta kampung.

mar : kalau keluar berdua-duaan tu mmg best mar, bila sampai rumah, nampak bantal selimut dia...alahai...rindu pulak. terbayang2 keletah dia. tu la kan, kalau marah tak ingat dunia, pastu menyesal sendiri...huhuhu...

nad : welcome aboard! :) heheh ada masa lak menyinggah sini, ko tak balik umah ke? heheh kalau anak2 macam nuqman ngan najwan yang comel, kiut, gebu tu, mak mana yang tak asik teringat, kalau boleh nak bergomol2 je dengan diaorg setiap masa...eeiiii...geram! nad, bila nak jumpa lagi, rindu la kat nuqman ngan najwan :)

 
At Monday, December 10, 2007 2:41:00 PM , Blogger Jungle Playland said...

alamak.. sayu nyer dengar Nurin cakap camtu...
I belum experience that again since Aidan belum boleh cakap, if dah boleh..cakap camtu mesti sayu giler.. Huwaaa!!!!

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home