Tuesday, October 09, 2007

Tagged

I've been tagged by Zaza. Sorry ler bebanyak eh... tak sempat nak buat awal-awal, ni pun kalau aku tak buat gak, bila habis pose nanti, rasa macam dah tak bermakna pulak...heheh....

NAME 5 FAVORITE FOOD YOU FEEL LIKE HAVING NOW.

1. Lasagna - yang my SIL, Ana buat...hhmm...sedap sangat, tak cheesy, masam manis masin semua cukup!
2. Apple pie - the one yang my MIL beli kat Jalan Duta...hhaiisshh... mana la nak carik ni, sedap betul.
3. Briayani Kambing Md Shah - kat BP gak yang best!
4. Nasi Ayam - yang my mom buat, sambal dia tuh tak jumpa kat tempat lain...huhuhu...
5. Dalca - pun yang mak buat, siap tetel dan sayur mayur cukup.

NAME 5 FOOD YOU WOULD LIKE TO HAVE FOR BREAKFAST IF YOU COULD.

1. Nasi Lemak 'Abang Aziz' - nasinya cukup lemak, sambal dia...perghh...pedas, merah, manis, pekat!
2. Ubi rebus cicah sambal tumis, tak pun ikan pekasam...(aduuihhh...sendiri taip sendiri kecur airl liur iiskk...)
3. Tosai - siap dengan teh tarik segelas!
4. Roti bakar dengan telur separuh masak dan baked bean, simple but sedap!
5. Jemput-jemput yang mak buat cicah dengan kuah asam pedas semalam, nak lagi best tambah sambal kicap...hehehe..

NAME 5 FOOD YOU WOULD MOST LIKELY BUY FOR BERBUKA TODAY.Update (1.42 pm) : Nampaknya berbuka ayam golek le aku hari ni. Isskk...sepanjang jalan dari Pantai dalam ke rumah, berbau semerbak ayam golek ni, tahan je la sampai waktu berbuka nanti. Korang try la, kalau bukan bulan puasa pun ada, sedap weeii.....

1. Ayam Golek kat Pantai Dalam (ntah sempat ke tak nak beli nih nanti, kalau ada aku up gambo eh...heheh).
2. Rojak kat bazar ramadhan Sri Serdang
3. Nasi kerabu kat bazar ramadhan Kinrara
4. Samosa kat Keramat, memang sedap!
5. Murtabak Singapore....tapi nak yang kat Jb punya...huhuhu...camne nihhh???

Mar ngan Ana, kalau sempat buat la yek :)

6 Comments:

At Tuesday, October 09, 2007 10:10:00 AM , Blogger mommamia said...

srupp..eee cair air liur baca menu2 ko ni,aku paling tempted ng jemput2 cicah kuah asam pedas tu,mmcm ko ckp la ak lg power kalu asam pedas semlm punya rasa dia lg sedap fuhh!!!aaa blk ni nak buat jemput2 la,tp asam pedas takde huhu!

 
At Tuesday, October 09, 2007 3:24:00 PM , Anonymous Anonymous said...

hi noha,
haih, lama giler orang tak panggil aku 'noorul'. when i moved to convent JB terus aku mintak orang panggil aku 'aiza'.
there's always other noorul/nurul kat mana² so taknak confuse kan sesaper. hehee.

about the almond nest aku memang beli. aku beli from ND
http://www.irwandy.com/rayacookies/
or link dia ada kat entry aku tadi :)

ko raya BP tahun ni?

 
At Tuesday, October 09, 2007 3:30:00 PM , Anonymous Anonymous said...

ayam golek skrg dh kurus, tp harga dh naik. x prnh mkn jemput2 cicah asam pedas. nnt nk try lah.

 
At Tuesday, October 09, 2007 4:56:00 PM , Anonymous Anonymous said...

mar : hari ni ko buat asam pedas dulu, esok ko buat jemput2, ok tak? jgn kuah asam pedas tu ko habiskan sudah lerr..

noorul aiza : heheh...kali ni full name eh? aku pun lepas komen tu baru fikir2 balik, apa aku panggil ko dulu eh? pastu baru aku sedar it noorul, bukan nurul...heheh...sori eh? raya pertama masih kat kl, hopefully by noon bertolak balik ke bp. pastu seminggu kat sana.

xura : aah xura, an 2 ekor pun bole habis!

 
At Wednesday, October 10, 2007 8:33:00 AM , Blogger Ely said...

Salaam Lebaran my dear and Nurin tembam too :)

 
At Wednesday, October 10, 2007 8:33:00 AM , Blogger Ely said...

This comment has been removed by the author.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home