Sunday, October 07, 2007

Memang berbaloi!

After 1 and half year doing Takaful as Takaful Nasional Consultant/Agent, i'm proud of myself for did a good job, Alhamdulillah, lagi pun ini la dia mata pencarian, sumber rezeki, kena la buat betul-betul. Dan yang paling best dalam bidang ni, sesiapa yang perform akan sentiasa direward, kalau bukan dari takaful itself, dari business partner i.e my manager. (manager aku ni, strict orangnya, dalam kepala otak dia, mesti capai target je, teruk gak kena drilled...tapi kalau dapat target tu, memang la worth it!)

Julai hari tu dah bermula financial year for 2007/2008 dan habis pun quater 1. Last financial year, aku mengaku memang tak berapa perform, baru start, tak tahu lagi selok belok berniaga. Walau macam mana pun, last financial year berakhir dengan happy ending, maunya tak happy ending bila dapat bonu$$$...yeayy!!

Sempena bulan Ramadhan, macam tahun lepas, my business partner dengan berbesar hati menjemput top agentnya berbuka puasa. Kalau last year kat restoran thai, kali ni kat Bukhara KLCC. Pernah datang dengan family in laws, masa tu makan briayani, kali ni hidangan buffet Ramadhan pulak.

Ini hidangan pinggan yang pertama. Ada roti pita, 3 jenis salad dan bermacam pencicah untuk roti pita. Aku memang penggemar roti dan salad, so memang heaven la.

Pinggan kedua, aku ambil nasi briayani 2 sudu, spaghetti, kebab ayam, rendang ikan tenggiri, sayur campur dan semestinya kambing panggang...hmm...feveret nihh...

2 pinggan sebelum ni, kira macam rasa semua benda la, pastu pinggan ketiga ni ambil benda yang aku suka je, kiranya macam dah filter la nih. Mind you, aku takde la makan 3 pinggan sekaligus, pinggan ketiga ni aku sambung lepas solat maghrib,kira dah exercise la. Pinggan kali ni, udang, salad dan kambing panggang...hmmm...sedap!

Macam last year, siapa yang capai target, dapat hadiah sama la jugak tahun ni. Sebab my business partner ni suka sangat dengan barangan Body Shop, tempiasnya kena juga la kat kitaorang. Tak kisah la kan, dapat hadiah, siapa yang taknak pulak.

Selain dari itu, dapat juga duit raya. Tak sangka, dah besar-besar ni merasa juga duit raya lagi. And a little thing in the box tu, is a reward from me to myself as i did an excellent job, Alhamdulillah!!

4 Comments:

At Monday, October 08, 2007 9:14:00 AM , Anonymous Anonymous said...

wahh.. dh dpt bonus. tu lah nikmat hasil dr titik peluh. :) hmm... aku ni tgh tunggu bonus. confirm dpt, tp x bank-in2 lg nih. :(

 
At Monday, October 08, 2007 12:34:00 PM , Anonymous Anonymous said...

alhamdulillah...
moga ditambah lagi rezeki ko!!

 
At Tuesday, October 09, 2007 8:08:00 AM , Blogger noha chomel said...

xura : Alhamdulillah, bukan setakat bonus, increment pun over 100%!!

Seronoknyaaaa....., bukan seronok nak raya, tapi seronok dalam kepuasan bekerja. kerja ni mmg betul2 berbaloi, setiap peluh yang mengalir mmg ada hasil!

aku nak sgt pergi umrah tahun depan, doakan aku ye...sebab tu la jugak aku kerja macam nak rak ni. bila ada duit ni, byk benda boleh buat :)

julia : Alhamdulillah, betul ju bertambah lagi rezeki, macam ko juga ni mungkin preparation untuk tambah orang baru ;P

 
At Tuesday, October 09, 2007 9:40:00 AM , Blogger mommamia said...

alhamdulillah..murah rezeki ko noha,betul2 dah membuahkan hasil-nak gi umrah?bestnyaaa!!semoga dgn niat ko mengerjakan umrah ni akan membuatkan rezeki ko lg berganda2..aku tumpang happy,congrats fren!

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home