Tuesday, August 14, 2007

Late??!!

Dalam perjalanan balik dari Gurney, aku kata kat Nurin yang botol susu dia tertinggal ( ya, anak aku masih menyusu botol ...sigh...). So, aku kawtim dengan Syeda, kata botol dia dah buang.

(Aku called Syeda dengan loudspeaker, so Nurin boleh la dengar sama)

Aku : Hello Cik Da, Nurin ni dia nak tanya, botol susu dia ada kat sana tak?

Syeda : A ah, tadi ada, tapi dah buang sebab ada orang datang bersihkan rumah, dia buang sekali.

(Muka cik kak tu dan sepoet je aku tenguk...heheh)

Aku : Ok la, takpe. (Off the line)

Aku : Hhmm...macam mana ni Nurin? Botol susu dah takde, kena minum dalam cawan la nampaknya.

Nurin : Kenapa la mama tinggal botol Nurin tu?...(muka sedih, nasib baik dia tak minta beli baru)

Aku : Ala, takpe la, Nurin pun dah besarkan, malu la hisap botol lagi.

Malam tu, menggelisah dia nak tidur, asyik merengek je. Aku macam biasa la, buat donno je, ada botol tu aku sembunyikan, tapi aku nak tenguk sejauh mana dia bole bertahan. Bila aku tanya kenapa dia merengek, dia diam tak cakap apa-apa, tak tahu la, takut ke, malu ke nak minta botol susu, bila dia tak cakap, aku pun biar je la.

Sampai la malam tadi, sejak Sabtu lepas ni Nurin tak minum susu dalam botol, aku try buat dalam cawan, dia minum sikit je. Saje la aku tanya soalan-soalan provokasi...heheh...

Aku : Nurin rindu tak tak minum susu dalam botol?

Nurin : Rindu (sengih-sengih...ada makna ni)

Aku : Habis tu, nak ke botol susu?

Nurin : Takpe la ma, Nurin kan dah besar, malu nak minum dalam botol

Aku : Habis tu, susu Nurin ada lagi tu, siapa nak minum?

Nurin : Mama bagi orang je la

So far, so good, cuma malam la susah nak tidur. Kekadang tu kena baca buku untuk dia sebelum tidur cumanya bila tidurkan Nurin, mama dia yang selalu tidur dulu...huhuhu.... Pagi tadi on the way hantar dia pergi sekolah, dia minta bawak cawan ngan susu pergi sekolah, dia nak minum susu kat sekolah macam kawan-kawan dia, ok la tu kan?


.......................................

On the other note, period aku dah lambat 7 hari. Sejak Ahad tekak rasa sakit macam nak selsema, semalam memang senoneng, malamnya selsema bersin tak berenti. Hari ni batuk pulak. Weekend tu memang ada makan buah dukung, dekat sekilo aku bedal, ni la akibatnya. Nak makan ubat takut pulak, kang kalau betul pregnant camne? Hmmm...should i take the pregnancy test? Selalunya, hari aku nak pergi check up, hari tu la period ....banyak kali dah macam ni or should i wait? Kalau ikutkan perkiraan tak mungkin pregnant, tapi kuasa Allah sape tahu kan? Nak kata loya ke, asik pi toilet ke, takde pulak?? Camne eh??

5 Comments:

At Tuesday, August 14, 2007 2:59:00 PM , Anonymous Anonymous said...

nurin dh bsr, dh tau malu. so senang skit nk ajar dia minum guna cawan. lg satu kalo dia tgk kawan2 dia dh x susu botol, sure dia bermotivasi.

knape x buat pregnancy test je??.. kalo aku, dh lama aku buat. sabo nye lah ko ni! ala noha, kalo allah nk bg, logik ke x, jd jugak.

 
At Wednesday, August 15, 2007 10:08:00 AM , Blogger mommamia said...

Ye la,nurin dah besar n dah paham makna malu tu apa,irina kalau aku ckp angguk je la dia,tp mlm kang bila dah menggagau nak puting,ckp mcmana pun tetap menangis nak,tu yg 'kodok' melekap je kt mulut dia tu!

hah cite psl pregnant,mcm zura ckp ko buat je la pregnancy test sendiri,beli kt pharmacy,kot2 ko tak confident ng result,ko buat pagi2 buta pas bgn tido b4 ko minum or mkn pagi,doctor ckp urine tu akan bg result paling accurate,99.9% accurate.

aku doakan rezeki menyebelahi ko kali ni,mmg dah sesuai sgt nurin nak beradik skang ni,noha,whatever the result would b,share ng kitaorg nnti eh hihi

 
At Wednesday, August 15, 2007 1:05:00 PM , Blogger azura said...

gud girl la nurin dah tak pakai botol...kelaka dia 'marah' mama dia tinggalkan botol kat kampung tu hehe
a'ah kak noha, beli je kit murah kat farmasi tgk positif ke tak...kak lin pun pregnant tau! mana la tau kot2 ni tgh musim org ngandung hehe.
kak noha, jadik tak plan pegi singapore tu? kitorang dah dapat tiket flight ni...pegi JB 1 hb...jgn tak jadik plak hua hua hua

 
At Wednesday, August 15, 2007 11:24:00 PM , Anonymous Anonymous said...

xura : cikgu dia kata, mmg dia minum susu dlm cawan kat sekolah..tu la bila tgk kawan, termotivasi la sket dia..

malas nak buat test, buat abis test strip je...heheh....lagi pun dah selalu sgt jadi mcm ni...sukati dia je bila dia nak datang (maksud aku period tu la). lain la kalau aku mmg betul2 nak pregnant, aku rasa lambat sahari pun aku dah test...heheh

mar : nak tahu tak mar, sejak nurin dulu pun aku tak penah buat pregnancy test kat umah..eerr....ada la kot sekali, pastu mmg langsung tak penah, rupa test strip pun aku tak tahu mcm mana, lagi la pulak skang ni macam2 jenis, ada yg drop in la, dip in...(itu pun aku tahu dari kengkawan yg tgh dok berusaha nak pregnant). tapi pasal test pagi2 tu aku tahu la. masa tu kandungan hormon paling tinggi, sebab tu senang nak detect.

zura : akak dah tanya adik akak pasal s'porre tu, nanti akak citer bila kita jumpa eh

 
At Thursday, August 16, 2007 1:04:00 PM , Anonymous Anonymous said...

noha..
OK per kalo preg...
baguzz la nurin bole lupe botol...

kes jasmin laks..
botol lupe ***** tak tinggal..
mesti nak...
naik kebas aku...

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home