Monday, June 25, 2007

Weekends

weekend 2 minggu lepas......


Setiap hari lalu Mardi bila nak hantar Nurin pergi sekolah, dia akan tanya bila nak bawak dia naik kuda. Kebetulan, 2 minggu lepas ada karnival haiwan kat Mardi, bila dah berjanji bagai, kena la bawak cik kak ni. Memula aku bawak dia terus ke kandang kuda, ingat nak dia tunggang kuda padi, sampai je bila bau bauan kat kandang kuda tu, terus la meragam, tak nak naik sambil mulut tu muncung macam boleh sangkut hanger kat situ.

Nurin ni mmg allergic sikt tempat yang berbau-bauan, mula la dia meloya nak muntah la, pening la, yang tak sedap tu kalau bawak pergi rumah orang, sangat la melaser mulut dia bila berkata-kata...iiskkk....busuk, busuk sambil tutup hidung dengan mata terbeliak-beliak menahan loya...hhmmm.....

Anyway, nasib baik la masa kat karnival tu ada kereta kuda, untuk tidak menghampakan Nurin, aku ajak dia naik kereta kuda. Kitaorang duduk dengan 'driver' kereta kuda tu, betul-betul belakang montit kuda-kuda tu. Ada sekali tu, salah seekor kuda tu angkat ekor dia, aku dah suspens dah....Nurin dah siap-siap tutp hidung...hhmm...nasib baik kuda tu cuma kentut je....hehehheh.....


.....................................

Last weekend......

Dah lama tak masak, bila my best fren/x-housemate/x-schoolmate nak datang, wahh... sungguh teruja nak memasak. So, menu that day, nasi ayam. Aku jarang buat nasi ayam ni, in fact this is my second time, so Sany and Siela, please forgive me di atas kekurangan masakan aku hari tu, aku tahu nasi tu tak masin, tapi terima kasih la kerana bersungguh-sungguh korang makan. :)

Syok sangat makan, sambung la bercerita bagai, sampai lupa nak ambil gambar, padahal aku nak sangat merakam gambar anak korang yang comel tu. Auny comel sangat, tak henti-henti tersenyum, manis muka macam mama dan papa dia.

Anyway, thanks for coming, walau pun Siela dah sarat, kuat lagi berjalan sana sini ya, semoga selamat melahirkan baby kedua dalam waktu terdekat ni. Everything will be ok and my prayers always be with you! :)

5 Comments:

At Tuesday, June 26, 2007 8:44:00 AM , Anonymous Anonymous said...

aku penah gak naik....
satu pengalaman..nak story...
cerita ni 18SX yee..
bila aku pi dekat ngan kuda tu...
aku tengok something mcm batang sgt panjang keluar ke arah bawah...

aku pelik sbb tak penah nampak...
cerita kat atuk...
atuk ckp kuda tu stim tgk aku...
cett...sejak tu bile tgk kuda aku senyum sensorang...

aku pon plan nak bw jas ke zoo...
mesti dia teruja....

waa..buat memkn tak jemput
aku yee.....
bila la nak gathering ekk....
organize la noha....

 
At Tuesday, June 26, 2007 10:21:00 AM , Blogger mommamia said...

wah!nurin allergic bau-bauan rupanya!aku nak tergelak baca cite ko nurin melaser kt rumah org,haha!takpe la harus tuan rumah membuang sampah n wangikan rumah awal2 seblm nurin sampai,kot kang termuntah lak,ala noha bebudak ni ikhlas dlm setiap perbuatan/perckpan tak reti nak tipu2 or berlakon,kalau dia dah ckp busuk tu,meaning mmg betul la tu hihi-sedapnya nasik ayam!nnti ajar aku eh camne nak masak nasik dia,ayam tu marinate then goreng je kan

 
At Tuesday, June 26, 2007 12:03:00 PM , Anonymous Anonymous said...

julia : alahai ju, siela dtg for business purpose, sementelah aku pun dah lama tak masak, tu yang aku masak2 tu, ko kalau turun kl, cakap ler, nak makan apa, kalau aku bole masak nanti aku masakkan, ini dtg pun jumpa win la, takdenya nak menyinggah, nak tunggu house warming lambat lagi aku rasa. bukan tak nak organize, kalau bole organize pun kat kl bole la, so rasa cam tak fair pulak utk org jauh cam ko...

mar : hhmm...ko tunggu la mar bila irina dah pandai cakap, kalau pegi mana2 bantai di tegurnya semua benda, ada sekali tu aku pegi open house, duduk sebelah kakak ni masa makan, sibuk la nurin nak berbisik dengan aku, ko tahu apa dia kata "mama, acik tu ada jerawat besar kan?"...iiskk...nasib baik la dia berbisik je, buatnya dia cakap kuat2 macam mana? mmg la diaorg ni jujur, tapi nak kena ajar juga, apa benda yg bole ckp atau tak, tak pun kalau nak cakap apa2 suruh dia bisik kat telinga, cumanya kekadang tu terlepas juga...

aku punya nasi ayam senang je, ayam tu ko rebus + halia dan bawang putih, stock rebusan dia tu buat masak nasi, tambah la lagi bawang putih dan halia dalam nasi tu, margerin dan garam, bole juga tambah kiub ayam. nak bagi nasi berderai, ko rendam la sekejab nasi tu dgn air rebusan tu.

ayam tu sebab dah masak bila aku rebus tadi, aku just sapu ngan kicap dan madu, marinate ni ikut ko la nak marinate dgn apa, cumanya kalau ko marinate dgn kicap, takyah goreng lama2, nanti cepat hangus, goreng setakat nak garingkan je, bakar pun bole juga

sambal dia plak, lada besar + gula dan bawnag putih diblender, kalau nak pedas tambah cili api 2,3 biji, tambah air asam, garam dan akalu nak pekat bole tambah sos cili atau tomato.

kalau nak nasi ayam yg canggih2 sket, ko surf je kat net, ni resepi yang mak aku buat, simple je

 
At Tuesday, June 26, 2007 12:29:00 PM , Anonymous Anonymous said...

nurin, nurin... cam ne lah tu kalo dia pregnant nnt???... :)

 
At Thursday, June 28, 2007 5:02:00 PM , Blogger Zetty said...

makcik nampak expo tu, ingatkan expo buah-buahan...skalik sampai tengok kerbau tengah parading around padang tu...kensel.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home