Friday, June 22, 2007

Macam mana tu???

Kenapa ehh??.....


..............................................


Sejak awal minggu hari tu hubby bagitau, malam ni dia kena standby kat office, jadi sejak petang tu cuma aku berdua je dengan Nurin dekat rumah. Sekarang pun masa menaip entry ni, hubby tak sampai rumah lagi....kesian kat dia. Sejak kerja kat tempat baru ni, ini la kali pertama kena stay sampai lewat macam ni.

Petang tadi sampai rumah je, sambil tenguk Manjalara, sempat la aku memvakum rumah. Pastu mandikan Nurin dan kemudian aku pun mandi juga. Lepas mandi sama-sama solat maghrib dengan Nurin.

Setelah sekian lama tak dpt meluangkan masa dengan Nurin, kali ni aku dapat mengajar dia mengaji muqaddam. Seronok sangat dia, suruh berenti pun tak nak. Sambil ajar mengaji aku melipat kain yang dah berhari-hari tak sempat lipat, sambil tu mesin basuh pun berjalan juga.

Lepas lipat kain, aku sambung pulak menggosok baju untuk pakai pergi keje minggu depan. Lepas tu sambung pulak mengemas meja kerja dan buat documentation sikit.

Persoalannya ialah, kenapa semua perkara-perkara di atas aku dapat lakukan bila hubby takde kat rumah? Korang pernah tak mengalami perkara yang sama macam aku especially Ju ngan Mar? Kenapa eh???


...............................................




Comel tak budak ni??? eeiiiii...aku geram sgt tau, kat gambar ni tak nampak sgt kecomelannya, in real life, rasa macam nak peluk-peluk gomol-gomol je. Nama dia Salahuddin, abang dia satu sekolah dengan Nurin Mar dan Xura, aku ingat nak letak gambar budak ni kat dreamboard aku, okeh tak?

6 Comments:

At Friday, June 22, 2007 10:09:00 AM , Anonymous Anonymous said...

ohhh ni rupanye calon bertuah tu ye?? nmpk chubby. tp muke x brape clear lah. ko kena ambik gmbr bsr, kasi bdk ni pose cantik2. lps tu br ltk kt dreamboard ko tu.

nnt kalo ko pregnant, kalo ko nk rupa dia sama ng ko ke an, ko ckp slalu kt bb - mata bb nnt cam mama ke.. aku slalu buat cam ni mase pregnant dulu. mudah2an allah perkenankn. :)

 
At Friday, June 22, 2007 10:10:00 AM , Anonymous Anonymous said...

nk tmbh skit, mmg btl, kalo yusman x de, byk menda blh buat kt rmh. slalunye time ni lah aku nk kemas2 ape yg slama ni terbiar. kalo dia ade, cam x de mase je nk buat semua tu.

 
At Friday, June 22, 2007 11:02:00 AM , Anonymous Anonymous said...

xura : thanks 4 the tips, will apply next time. pasal hubby takde tu...tu la...musykil betul kan? apsal ehh??? kalau an takde, segala kerja rumah aku bole settle walau pun in between tu, sibuk melayan nurin

heheh...sori la, soalan tak menjurus kat ko, sebab aku rasa since ko dok ngan mak ko mesti la kerja rumah tak menimbun sgt...

 
At Friday, June 22, 2007 11:08:00 AM , Anonymous Anonymous said...

yap....boleh aje..
letak letak noha jgn tak letak....
aku pon tgh usaha...
memoga kita kan 'preg' sesama...
meletop pon sesama....

pasai keje umah tu...
aku pon sama...sbb rasenyer kalo.
atuk around aku da sibuk melekap..
3 branak dpn TV...memakan..jejln

my opinion lah..
bila hubby around, kita akn rase..
kita nak create quality time...
and that quality time bermakna..
mesti ade hubby...anak dan kita bersama..
tu yang tak buat keje lain....

 
At Friday, June 22, 2007 3:12:00 PM , Blogger mommamia said...

agree ng ju,aku pun sama la noha!ada hubby mmg satu hapah pun tak jadik,aku pun rasa sbb bila ada hubby kan kita mcm nak spend kualiti time ng dia,cthnya aku kalau mlm2 pas dinner, kemas cepat2 lbh kurang pastu aku join hubby tgk tv,sbb masa ni la kita nak cite psl aktiviti2 harian ke,manja2 skit ke,tukar2 idea..kdg2 mmg ada hati lps kemas nak lipat kain ke, kemas almari baju tp tgk hubby dok sorang2 layan tv cam tak best lak tak join,hah konsepnya gitu la hihi-tu yg jadik mcm ko ckp tu,bila hubby takde sume keje boleh siap,ada je kang kita mengelibas sana sini mengerjakan rumah,sbb kita boleh concentrate 100% ng apa yg kita nak buat-ala comelnya boy tu!eh noha,kalu ckp boy tu anak ko pun org caya sbb ada iras2 ko ng an gak!series rasa nak gomol2,perut dia tu aku geramm rasa nak tiup2!hihi

 
At Saturday, June 23, 2007 10:10:00 PM , Anonymous Anonymous said...

saya no comment. lom ada pengalaman. hehe.

tapikn, da buat perjanjian. ana masak. dia kemas. sbb ana x suke kemas umah. ntahlah.. iye ke tak kan? hehe

saya nk nephew yg kurang drama sket ye. haha

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home