Wednesday, August 01, 2007

I'm back!

Hmmm...hampir-hampir aku takleh nak login blog ni, aku lupa login name....hehehheh, nasib baik cuba-cuba dapat, kalau tak tinggal history je la blog ni. :)

So, takde apa nak cerita, nak kena warm up dulu sebab dah lama tak tulis blog ni. Macam biasa update yang paling senang, pasal makan je la.

I'm so into itallian food (sebenarnya nak bagi hint, kalau sesape nak belanja , bawak la pergi restoran masakan italy...hehheh). Tapi nak masak tu, takde la pandai sangat, asal bole makan, ada rasa 'macam' masakan italy yang lain-lain tu ikut kreativiti aku je. Bulan lepas, instead of spagetti aku tukar jadi makaroni bolognese, dan malam ni aku buat pizza sardin, cuma aku tak buat ler doh pizza, aku ganti je dgn roti.

Untuk kuah bolognese, isinya aku guna sosej, seleri, bawang besar dan tomato yang dipotong dadu. Kuah bolognese tu aku guna maggi.

Chef in the making :)

Terpulang la, kalau nak kuah byk, bubuh la sampai melimpah ruah. Ikutkan lagi byk benda nak letak, carrot, mushroom, cuma amik masa nak potong dadu. Kalau nak lagi senang, boleh juga guna frozen mix veggie :)

Untuk pizza, ada sardin, timun, cili merah, tomato dan cheese.

Sebelum bakar.....


Selepas bakar.....

Model homemade pizza, macam biasa cik kak ni nak interframed jugak :)

5 Comments:

At Friday, August 03, 2007 10:44:00 AM , Anonymous Anonymous said...

nurin dh bsr, dh blh jd assistant chef!

 
At Friday, August 03, 2007 1:52:00 PM , Blogger mommamia said...

aaah,sama la kita!aku suka pasta,konon italian la kan haha!camne ko buat bolognese tu?pakai maggie?stok magie ke?n that pizza looks yummy,aku baru pekena spaghetti semlm,check out my blog!

 
At Saturday, August 04, 2007 10:22:00 PM , Anonymous Anonymous said...

nape nurin mcm da tak tembam je?

 
At Sunday, August 05, 2007 8:04:00 AM , Anonymous Anonymous said...

xura : aah, ramai yg jumpa kitaorg kata nurin dah besar...kitaorg yg tgk hari2 ni tak perasan kot. dia mmg dah meninggi :)

mar : mar, ko cari 'perencah hari-hari maggi' tu mmg ada stok bolognese. cuma kalau ko nak pekat atau merah sikit ko tambah sos tomato atau puri tomato, kalau nak pedas, tambah je lada kisar. isi2 dlm nye ikut citarasa :)

ana: nurin ni nampaknya makin meninggi, jadi tembamnya ntah hilang ke mana. makan bole tahan, kalau pegi makan kat luar, takleh nak kongsi2 lagi dah, sepinggan nasi goreng dia sorang je!

 
At Monday, August 06, 2007 9:54:00 AM , Anonymous Anonymous said...

sedapnye...
italian food aku kureng sket....
but..
piza ko tuh nampak menyelerakan..
nak cuba lah....

ko update leh pasal food ni..
aku suka...hehhehe..
nak resepi tomyam rase mcm ko pernah
post...entry title ape ekk...
please...

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home