Thursday, July 12, 2007

Pegawai pengiring

Sabtu lepas jadi 'pegawai pengiring' mak mertua ke pertandingan pancaragam sekolah-sekolah Malaysia. STF sebagai wakil dari Johor, jadi mak kena la turun padang bagi semangat kat pasukan sekolah. Satu pengalaman yang menyeronokkan dan sangat la kagum aku dengan bebudak yang main music instrument and at the same time did the formation, pergghh..respek la! So, enjoy the picture, aku dah tak larat...mengantuk!

Band dari VI, dicanangkan akan menang (dan selalu pun menang!) tapi nasib tak menyebelahi dia nampaknya. Very dramatic dan banyak gimik, tapi formation tak clean.


Yang pakai baju putih belah kanan dan merah belah kiri sambil pegang tongkat (eh, tongkat ke dia panggil ??) tu the best drum major.

Salah satu formation dari STF sambil menari zapin tuh...(aku agak la sebab tenguk dari gayanya tu macam step tarian zapin..hehe...tapi memang lawa step tu).

Ketua kontijen yang sangat proud dengan bandnya (my MIL yg pakai kot putih), walaupun tak jadi di antara 3 band terbaik seleuruh Malaysia, tapi menang Pakaian Terbaik tu and the only band yang pakai boot.

Sebenarnya, aku nak sangat rasa tongkat yang diaorg pegang tu, berat ke ringan ke, sebab selamba je aku tenguk dia lambung-lambung tongkat tu.

Ini dia band terbaik 2007, jangan memain siap berbulu topi tuh...heheh... Tapi memang patut diaorang menang, ahli band semua sama besar, jadi bila buat formation, cantik je dan very clean. Music pun ok, kesimpulannya they deserve it!

5 Comments:

At Thursday, July 12, 2007 8:54:00 AM , Anonymous Anonymous said...

waaa...
ko tak jumpe win ker aritu...
tak silap aku VI tu sekolah dia...
siap check in hotel lagi...

tp dia kata sekolah dia tak menang..
aku ckp mmg ler tak menag sbb ko cikgu nyer..hhehehhe....
bengang jer dia...

 
At Thursday, July 12, 2007 12:57:00 PM , Anonymous Anonymous said...

aiman mesti suke kalo dpt tgk band sbb mase pi adik yusman abis pulapen dulu, bkn main khusyuk tgk band.

aku pulak plg berdebar2 time drum major baling tongkat tu. mcm aku je drum major nye! heheh..

 
At Friday, July 13, 2007 3:33:00 PM , Blogger mommamia said...

aku pun suka tgk band competition ni!dulu masa zaman dating slalu turun stadium putra tgk pertandingan band ni,masa tu VI top,slalu je mng,tp aku tau stf ng tengku kursiah pun terer gak-sultanah asma ni sekolah kt kedah kan?depa brape kali dah mng band,pernah gi oversea wakil m'sia tak silap aku-baca entry ko ni terus teringat zaman2 dating aku dulu hihi

 
At Sunday, July 15, 2007 11:42:00 PM , Anonymous Anonymous said...

julia : win ada ker? tak tahu pulak aku dia sekolah VI...heheh...ko nih tak baik je ju, mana tak bengang kalau ko kata dia mcm tu.

xura : bukan setakat berdebar, meremang bulu roma semua siap!...kecut perut la bila dia lambung tongkat tu, penonton pulak yg bertempik. the best drum major tu mmg best, badan tak badan kecik, bila lambung mmg tinggi dah tu dpt tangkap pulak...iiskk...kagum betul!

mar : wah, tempat dating eh??? lain kali bawak irina sekali, mesti dia suka, leh gak mengimbau kembali nostalgia lama...heheh...

stf dah 2 tahun tak dpt masuk, tu yg tahun ni mak aku tu drill diaorg, lagi pun tahun depan mak aku tu dah bersara, dia kata at least something la dia tinggal utk sekolah tu.

mmg sesape yg menang akan wakil malaysia ke oversea, tu yg best tu...

 
At Tuesday, September 18, 2007 8:16:00 PM , Blogger TJ said...

wahhh tak sangka jumpa lak org yg minat band, aku dedulu masuk vi band la .. tapi zaman dedulu takde peringkat nasional, vi band menang nasional 2 kali jer .. 1980 dan 1997 .. selainnya nya no 2 atau 3

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home