Tuesday, August 14, 2007

Updates

Update on me



Update on Nurin

Meleleh air mata dia bila nak tidur tadi, aku pujuk dan aku tanya kenapa, rupa-rupanya rindu nak hisap botol. tetiba dia tanya...

Nurin : Mama, kenapa mama tak beli botol lain?

Aku : (Alamak, camne la dia bole terpikir soalan ni...iiskk..) Err...sebenarnya mama dah pergi kedai, orang kat kedai tu cakap, budak umur 4 tahun takde botol susu untuk dijual, kalau baby baru ada. Lagi pun dia kata, kalau hisap botol susu jadi budak tak pandai. Nurin budak pandai ke tak?

Nurin : Pandai (jawab macam yakin tak yakin je)

Aku : Kalau macam tu, kena minum dalam cawan, sebab budak pandai je minum dalam cawan

Lepas tu aku buatkan la dia susu dalam cawan, minumnya sikit je, itu pun aku janji bacakan dia buka cerita. Hmm...tak sampai hati pulak, tapi kalau aku bagi balik botol, sampai bila pulak dia nak hisap botol??

Update on makan-makan from Nohachomel's Station
Kali ni teringin nak makan western food, hubby janji nak tolong masak, so apa lagi on je la.

Grilled chicken for me, and share it with Nurin. Habis semua malam tu, kecuali tinggal sket whipped potato and black pepper sauce., tak larat nak habiskan, kenyang sangat!

6 Comments:

At Wednesday, August 15, 2007 9:51:00 PM , Anonymous Anonymous said...

kak noha,kalau betul akak pregnant kn.. kena tunggu baby da kuar baru la bleh buat majlis. ek? ek? hehe

btw, ape yg akak masak tu sejibik cam kt fig and olive. hehe. x yah la bawak ke sana. hehehe

 
At Wednesday, August 15, 2007 10:40:00 PM , Anonymous Anonymous said...

ana : ala...takyah tunggu baby kuwa pun takpe....kiranya akak takyah le jadi 'org kuat' jadi mandur je, bole?

oooo...ngelat eh, takde...takde...fig and olive tu lain citer

 
At Thursday, August 16, 2007 1:24:00 PM , Anonymous Anonymous said...

aku pon mcm ko gak..
tapi dah 70% nak baby...
30% galak-galak gatal nak kuruskan badan...

ntah le noha..
bila nak tak der lak.....
bila dah ader tak jaga(atuk kata)..gugur laks..
alah sebenonya rezeki tak der lagi...

kita tunggu jer la...

aku mmg suka part makanan nih..
hehhehhe...
tak dpt makan ko masak..
dpt tgk jadik leh...

 
At Thursday, August 16, 2007 1:32:00 PM , Blogger mommamia said...

aku,ko,julie,zura sama je la,still ni a state of confusion, half nak baby,half rasa tak ready,tp benda ni semua rezeki,bila dah ada takkan nak tolak,alhamdulillah syukur,soal ready tak ready mmg dah tak timbul dah masa ni,apa kata kita 4 org plan sama2 pregnant next year,so boleh tukar2 cite kelam kelibut handle 2 kids hihi-ko terer la msk western,aku ni pandai spaghetti je la,itu pun pakai ready-made bolognese sos,msk sendiri ntah rasa apa huhu

 
At Thursday, August 16, 2007 3:46:00 PM , Anonymous Anonymous said...

rindu nk mkn ko msk. terliur plak nk mkn lamb chop. heheh..

aku rase bila ade confusion, that's y allah x bg kita rezeki dulu. aku nk prepare mentally so that i've confidence to work towards it. :)

aku e-mail ko psl camne nk dpt bb boy tu nnt. check e-mail k??..

 
At Thursday, August 23, 2007 4:39:00 PM , Blogger Puteri Satu said...

dah lama tak visit blog nih....sedapnye masakan tuh....terliur rasa....

kelakar je NUrin tu ye...bebudak kan..memang susah nak renggang ngan botol susukan...ada kawan tu..anak dia dah stand 3 still minum susu dalam botol huhuhuh....

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home