Wednesday, November 28, 2007

Tudung

Sesekali aku menjeling Nurin di sebelah sambil fokus memandu. Dari tadi tangannya tak duduk diam, asyik membetulkan tudung yang terlondeh dek kerana licin dan rambut yang terkeluar. Kesian pulak aku tenguk, nak membetulkannya memang tak sempat, ada appointment yang perlu aku kejar.

Nurin : Tudung ni asyik jatuh je sebab pipi Nurin licin

Aku : Apa?? (berkerut dahi)

Nurin : Ye la, pipi Nurin kan licin, sebab tu tudung ni asyik jatuh je.

Aku : Macam mana pulak pipi Nurin boleh licin?

Nurin: Kan Nurin makan pisang semalam, sebab tu la pipi Nurin licin...macam Mama. (sambil senyum meleret)

Haiisshh.... ke situ pulak dia.

Aku : Lain kali kalau nak pakai tudung pergi sekolah, sebelum tidur carik dulu anak tudung, siapkan kat tepi katil. Jadi bila bangun pagi, takde la cari barang semua tak jumpa.

Nurin : Ok! (sambil bukak tudung dan senyum meleret)

Hari ni, dia kena denda sebab bangun lambat, no aiskerim, no jajan, no everything for one week, tenguk la nanti, aku yang tak tahan ke Nurin yang tak tahan...huhuhu...

1 Comments:

At Tuesday, December 04, 2007 2:59:00 PM , Blogger mommamia said...

ala syg busyuk auntie ni pandai dah pakai tudung,bagus nurin,kena train dr awal,jgn jadik mcm auntie mar ya huhu

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home