Friday, January 11, 2008

Anak

Update 1hb Feb 2008

Mama : Nurin, esok adik Irfan nak balik rumah tau

Nurin : Wahh...bestnya (menjerit dengan mata membulat). Tapikan macam mana ni mama, Nurin dah ada 2 adik, macam mana nak jaga ni? (aikk??.... baru adik sedara, rasa macam adik sendiri, dia pulak yang lebih-lebih). ;P

...............................................................................

Lamanya dah tak memblog, sampai lupa apa perasaan memblog...heheh...ikutkan banyak cerita boleh jadi entry, tapi takde masa pulak nak menaipnya kat sini. Pada yang 'mengomen' pada entry lepas, sorry ye sebab lambat nak reply balik.

So, entry hari ni nak membayar hutang 'kena tagged' dengan Zaza, punya la berkurun nak bayar eh?

8 randoms, tagged by Zaza.

1. Aku suka sangat memasak, lauk pauk la, cookies dan cakes tak sanga
t. Memasak tu macam terapi gitu. Lepas tu bila orang makan masakan aku tu dan habis licin, puas hati betul!

2. Suka tenguk movie kalau ada Ben Stiller, Adam Sandler, Will Ferrel dan Rob Schneider. Kalau beli DVD, nampak je nama-nama terus beli...eer...hubby la yang beli, dia tauke c*tak r*mpak...huhu..

3. Suka sangat bertangguh kerja...hhmmm...susah betul nak ubah perangai yg satu ni...camne eh?

4. Suka gigit lengan Nurin, tapi sekarang bila Cik Kak tu semakin kurus, tak sampai hati pulak nak gigit lengan dia.

5. Tahun ni kena berusaha bersungguh-sungguh nak bagi adik kat Nurin, asik la dia membanding-banding dia dgn orang lain yang ber'adik-beradik'. Kalau ikutkan aku, ada rezeki, ada la, tap
i sekarang ni kesian kat Nurin dia takde kawan.

6. Selalu perasan muda...hohoho...rasa umur macam masih 25 tahun. Masih juga ada orang ingat belum kawin...heheh...bagus eh? Young at heart gitu.

7. Suka bangun pagi, rasa tenang je, boleh plan banyak benda dan banyak kerja boleh siap awal.

8. Suka memotivasikan orang sebab secara tak langsung boleh memotivasikan diri sendiri.

9. Suka....ehh...dah cukup lapan eh? bila nak mula payah sangat, tapi bila dah start tak bole nak berenti.



Ceritera Nurin

Aku : Kenapa Nurin nangis tadi?

Nurin: Sebab Nurin takde kawan? (dengan muka sebek-sebek)

Aku : Kenapa takde kawan?

Nurin : Sebab Nurin takde adik

Aku : (Eerkk..gulp!.... terkelu, terdiam tak terkata!)


...........................................

Bila tenguk ikan emas yang abah bagi kat Nurin dah nyawa-nyawa
ikan nak mati, aku suruh dia telefon abah, melaporkan la kononnya.

Nurin : Hello...atuk eh. Atuk, ikan dah nak mati, boleh Nurin goreng?

Selamba je dia cakap, aku dengan hubby tak tahan gelihati terus tergelak, tak tahu apa reaksi atuk....hehheh


Ceritera Afiq dan Irfan

So, gambar entry kali ni, si kecil Afiq dah pandai meniarap. Ni masa sebelum mandi, puas kena gomol dengan semua orang.


Irfan pula akan pulang ke rumah buat pertama kalinya sejak dilahirkan pada 1hb Feb ni. Alhamdulillah, hampir 3 bulan setengah, akhirnya dapat aku menatap secara live anak buahku ini. Selalunya tenguk gambar je dan Irfan sudah semakin comel. Tak sabar nak jumpa Irfan! Bukan aku je, Nurin pun tak sabar nak jumpa 'adik' dia lagi sorang ni.


4 Comments:

At Thursday, January 31, 2008 4:21:00 PM , Anonymous Anonymous said...

alahai kesiannye kt nurin nk adik. aiman pulak skrg ni tetibe je pegang perut aku, lps tu dia ckp "mama, dlm perut mama ade baby nak kuar".. yusman pulak tiap kali aku pening kepala je mesti kata "dh ade ek??"..

montelnye afiq. geram je nk peluk! aku hampir2 lupe pd irfan. alhamdulillah, irfan mmg baby yg kuat. hmm.. rase rindu nk ade baby tiap kali nmpk baby org. :(

 
At Friday, February 01, 2008 9:37:00 AM , Anonymous Anonymous said...

nurin selalu kata perut aku buncit ada ouk-ouk, pastu selalu tanya bila la mama ni nak ada adik, letih nak menjawab!

afiq mmg montel, baru2 ni check up dah 8.7kg! baru 5 bulan. kalau peluk dia mmg best, tapi tak larat nak dukung lama2

 
At Friday, February 01, 2008 11:37:00 AM , Blogger mommamia said...

mmg geram la tgk afiq,tu tgk tgn dia tu beruas ruas,ee aku takleh tgk budak montel2 ni rasa cam nak gigit!-siannya kt nurin,dia ni mcm aku la dulu masa kecik2,aku umur 4thn merengek nak adik,bila org dtg umah bwk baby aku menangis2 tak kasik baby tu blk,gila kronik,so baca cite nurin nangis ni aku tingat la aku dulu2-mmg dah tiba masanya noha,mmg kena keje 'keras' sikit heheh,dia mmg beria2 nak adik tuu..takpe aku doakan ko..insyaAllah

p/s:irina lak terbalik,dia lnsg tanak adik,bila aku tanya manjang jer tanak,risau gak ni..

 
At Friday, February 01, 2008 1:23:00 PM , Anonymous Anonymous said...

a ah mar, lengan afiq berkatam2 (kata ibu dia la), ko tak tgk lagi paha dia...ppergghh...goreng pun sodap!

umur mcm irina mmg mcm tu, dulu nurin pun mcm tu, dia tak faham lagi, dia tahu parents tu utk dia sorang je, takleh share. tapi jgn biarkan, nanti jadi mcm nurin, cumanya nasib baik nurin ni walau pun belum ada adik sendiri, bole share mainan dgn kekawan, bole main sama2

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home