Friday, December 29, 2006

Selamat segalanya....

Sejak Selasa Nurin takde kat rumah, ikut Mak Tok balik kampung. Kebetulan mak aku datang weekend lepas, sebab nak hantar Amad ke summer camp, agaknya bila dah lama sangat dengan mak aku, dia nak ngikut pulak bila mak aku nak balik.

Mama : Nurin nak pergi rumah Mak Tok ke rumah Mak?

Nurin : Rumah Mak Tok

Mama : Nangis tak?

Nurin : Tak!

Mama : Carik mama tak?

Nurin : Carik!

Isskk...macam mana ni, aku nak mula garu kepala yang tak gatal....

Mama : Tak boleh la macam tu, mama takde, mama work, Nurin tak bole cari mama, mama jauh, kalau Nurin rindu, Nurin telefon, ok?

Nurin : Ok! (menjawab dengan semangat, mak dia pulak yang risau)

Aku tawakkal je hantar Nurin ke kampung. Beria-ia benar dia nak ikut mak aku. Jadi hari-hari aku call, mak aku kata setakat semalam (dah 2 hari) dia releks je, sikit pun tak tanya pasal mama ngan babah dia nih...huhuhu...sedihnya aku. Abah pulak cakap, Nurin ok je kat kampung, takde menangis mengada-ngada macam kalau aku ada....hhmm...sabo je la!

Apa pun, aku bersyukur, dia ok kat kampung. Masalah aku sebenarnya, Mak dia dah pindah rumah, lebih jauh dan susah la nak mengantar. Aku dah daftar untuk taska tapi hanya akan bermula tahun depan. Tu la sebab utama Nurin ikut mak aku sebenarnya.

Well, walau pun aku berdua je ngan hubby, nothing much we can do, balik rumah dah penat. Sibuk packing barang, tau-tau dah lewat malam. Cumanya, masa jadi teratur, takde hiruk pikuk dengan jeritan mama mahu pun Nurin...heheh...

Hari ni, lepas kerja nanti terus bertolak balik ke kampung. Kata hubby, dia macam dah terdengar-dengar suara Nurin, aku lak dah terbayang-bayang mulutnya yang becok dan pipinya yg chubby tuh.

Jadi, dikesempatan ini, aku nak ucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha dan Selamat tahun Baru buat semua, kalau balik ke kampung tu hati-hati memandu, semoga selamat sampai ke tempat yang di tuju.

Tahun 2006 akan kita tinggal, segala kemanisan dan kejayaan akan tinggal dalam lipatan sejarah buat kenangan sampai bila-bila. Semoga 2007 disambut dengan kesyukuran, penuh kerahmatan dari Allah dengan rezeki yang melimpah ruah dan lebih banyak kejayaan, insyaAllah!

1 Comments:

At Thursday, January 04, 2007 3:23:00 PM , Blogger mommamia said...

happy new year noha!azam thn lepas tercapai ke tak?-wah nurin dah boleh survive without mama n babah ya,harus mak tok manja kan tu,tu yg tak kisah je tinggal sana-btw bila nak pindah?tu busy packing brg2 nak pindah ke?

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home