Friday, July 08, 2005

Geram!!

Hari ni, aku marah sgt (semalam sebenarnya)…marah yang amat dan sakit hati juga. Kalau la sakit hati ni, bole dilihat dlm bentuk fizikal, sure korang bole nampak dada aku ‘berlubang’ sebab sakit hati!

Sebenarnya, aku marah kat ‘beberapa’ org, tapi bila fikir-fikir balik, yang beberapa orang ni sebenarnya hanya la orang yg menjadi mangsa / hanya mendengar cerita tanpa mengetahui sama ada cerita itu benar atau tidak. Yang menjadi ‘hantu’nya, sorang kakak yang tak sedar diri, perasan bagus dan kononnya dia dia je yang betul.

Mati-mati la aku percaya pompuan ni baik, dalam pada tu bole dia kata aku yang bukan-bukan / cerita yang tak baik, siap bagitau semua org dan yang paling aku sedih dia bagitau bos aku. Punya la aku berusaha menjaga nama baik aku, menjaga reputasi aku, senang-senang je dia ‘kencing’kan aku, si*l punya pompuan!!!

Yang aku geram tu, pompuan tu tak tahu cerita yang dibuat tu ntah betul ntah tak, bukannya nak berdepan ngan aku. At least, kalau betul aku buat salah, berdepan la dengan aku, beritahu aku, nanti aku tahu la apa yg aku buat salah dan aku betulkan la, ini tak sukati dia nak cerita kat org sana sini. Dulu ada sorang akak tu pun kena gak dgn pompuan ni, tapi masa tu aku just rasa mungkin salah paham, but then bila kena pada batang idung aku sendiri, baru la aku tahu pompuan macam mana dia nih. She’s just like a piece of SH*T!!…memang ta*k pun!!

Well, aku rasa semalam mmg hari dia, takpe, aku yakin Tuhan Maha Adil, kalau dia tak dapat pembalasan kat dunia, cari la aku kat akhirat nanti. Bagi aku, takde lagi kepercayaan pada dia, musnah, hancur, lebur!! Susah aku nak maafkan dia, kalau aku maafkan sekali pun, dah ‘terlabel’ kat dahi pompuan tu, ‘pompuan-yg-takleh-dipercayai’, sorry to say that.

And sorry to you guys, terpaksa baca kegeraman aku, kemencarutan aku….aku tak suka sebenarnya buat macam ni, tapi aku terpaksa sebab lubang kat dada aku makin besar, kalau aku tak buat macam ni, aku takut terbawa-bawa rasa sakit hati aku di hujung minggu ni, dan ini tak adil buat my dear hubby and daughter. Aku nak happy je hujung minggu ni, aku nak enjoy with my family. Semoga Allah pelihara kehormatan, nama baik kami sekeluarga, lindungi kami dari kejahatan dan fitnah, aminnn…

2 Comments:

At Saturday, July 09, 2005 2:34:00 PM , Anonymous Anonymous said...

Hi noha,
Kat sini kita xnak comment tp nak bg nasihat....
Kadang2 tu, apa yg kita dengar, xsemestinya betul, perlu selidik dahulu mcm mn blh jd mcm ni! Rentetan dari satu perbuatan, blh jd perbualan dan dalam setiap perbualan akan terjadinya 'penambahan'! Paham maksud kita?
Maka, dalam 'penambahan' ini akan menyebabkan perkara yg kecil akan menjadi makin besar.Ini lumrah dalam kelompok kita.
Sabar...dan kadang kala dengan sabar kita akan menemui penyelesaiannya.
PEACE.......

 
At Sunday, July 10, 2005 11:10:00 AM , Blogger noha chomel said...

julia : thanks, aku ok dah, tapi biasa la, memula je panas ati, lama2 lantak la, bakpe nak layan kan?

anon : whoever who u r, thanks for ur advise. saya tahu mungkin saya ada silap juga,i will learned from it. rajin2 la singgah, mungkin byk lagi nasihat that i will get from u.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home