Monday, October 17, 2005

Gurney dan berbuka pose

2 orang adik ipar aku duduk serumah kat Gurney, kira cam diaorang jaga rumah tu untuk parents in law la. Aku ngan hubby lak, selalu la lepak kat situ bila ujung minggu. Sepanjang bulan pose ni, baru la minggu lepas berkesempatan nak melepak ngan diaorang. Lagi pun aku dah janji ngan Ana nak tolong buat biskut tempahan raya. Banyak jugak tempahan, tak sangka betul mendapat sambutan sebab promosinya pun kecil-kecilan je, maklum la baru nak test market.

Hari Sabtu tu, Ana masak laksa kari untuk berbuka. Macam biasa hubby beli kuih dan dia buat air 'bancau'...heheh..bandung campur cincau. Since hubby tahu camne nak buat, so every year, bulan pose memang dia je yang buat. Sebab kalau tersilap campur susu ngan air soda tu, bole jadi tairu, masam dan tak sedap.

Hari Ahad lak, kitaorang berbuka western style. Ana buat beef lasagna, Syedah buat mushroom soup, salad dan garlic bread, aku ngan hubby pi beli ayam panggang. First time rasa lasagna buat sendiri..mmm...memang sedap! Cukup lemak, keju, rasa dan segala-galanya la. Maklum la buat sendiri.

Ayam panggang, special from Pantai Dalam dekat-dekat ngan UM. Kalau tak silap aku, nama dia Ayam Panggang 5 Bintang. First time aku makan ayam panggang tu masa couple dolu-dolu, 5,6 tahun lepas. Tak sangka, sekarang masih ada lagi dan rasa dia masih sedap macam dulu. Cuma harga je la dah naik. Ingat nak beli seekor setengah, tapi tak bole, so kitaorang beli 2 ekor, dan jangan tak percaya seekor setengah tu, tinggal 2 ketul paha je masa berbuka. Setengah ekor lagi, kitaorg bawak balik buat sahur.

Kitaorang sampai rumah malam tadi dengan keletihan dan kekenyangan...hhmm...nasib baik la tak tinggal serumah ngan adik-adik ipar aku, semuanya pandai masak, mau bertambah-tambah 'kecomelan' aku ngan nanti...hehehe...

6 Comments:

At Tuesday, October 18, 2005 8:52:00 AM , Blogger OOD said...

WOI! Cerita makan je!
petang ni dahhhh nak kena cari lasagna!

i used to work in serdang btw. Rumah kat Old klang road though.

 
At Tuesday, October 18, 2005 9:52:00 AM , Blogger AuntyN said...

Wah, sedap bunyinya hidangan western tu. Bak lah cara nak buat lasagna tu, nak cuba gak ni..

Petang ni dah set suruh my niece buat spaghetti..

 
At Tuesday, October 18, 2005 11:59:00 AM , Anonymous Anonymous said...

kak ood: sori!! ampun!! nanti citer lain ek..keje kat serdang? kalau tahu bole kuwa makan sesama..:)

auntyn : nanti tanya my SIL, sebab masa dia buat tu pun i termissed..

 
At Tuesday, October 18, 2005 12:00:00 PM , Anonymous Anonymous said...

kak ood : skang dah kat kl, takleh la nak jumpa...

 
At Tuesday, October 18, 2005 4:12:00 PM , Blogger Xura'Z Craft said...

aku pun suka lagsana. tp malas masak. elina yg slalu buatkan..

 
At Thursday, December 28, 2006 9:49:00 AM , Anonymous Anonymous said...

Very cool design! Useful information. Go on!
» » »

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home