Friday, July 22, 2005

Swarovski crystal

Hari ni ada pelawat dari Pahang, apa lagi, mengemas lab la kitaorg, susun poster, susun sample, sapu sampah and etc. Tunggu punya tunggu, pukul 11.45 pagi pun tak sampai lagi, aku pun ajak la labmates aku ni pegi kantin, beli lunch. On the way to our lab (another lab), jumpa Cik M nih. Aku memang nak cari dia dia sebab I wanna doing business with her dan luckily dia free masa tu. Aku pun amik la Swarovski crystal bracelet dari lab terus pegi lab dia.

Ramai la orang kat lab Cik M nih, ada yang nak tempah design camtu, ada yang nak tempah design camni, ada yg nak color merah, ada yang nak color purple, tengah sibuk-sibuk terangkan itu ini kat diaorg, tiba-tiba “Assalamualaikum… Ok, silakan masuk..bla…bla…bla…” eh!..suara pengarah tu.

Immediately, As dan Mas rapat kat kanan dan kiri aku, memasing capai segala contoh-contoh bracelet yang ada atas meja tu campak masuk dalam another kotak yang besar sikit, tutup dan suruh aku simpan. Kebetulan pulak, pintu masuk tu kat belakang kitaorg, jadi dia tak nampak la apa yang kitaorg buat. Cik M pun cecepat sambut pengarah “Oh..silakan masuk Dr,..eem…kami sedang pilih-pilih biji padi nih….”. (Memang la ada sorang budak tu tengah pilih-pilih padi, tapi dia sorang je, yang lain tengah ralit tenguk bracelet!)

Aku dengan As, bagi sign kat diaorg yang kat lab tu untuk keluar dan setengah jam lepas tu everything cleared, baru aku masuk lab tu semula untuk ambil sampel-sampel bracelet yang aku sembunyikan tadi...*sigh*…nasib baik la pengarah tak nampak, kalau tak silap-silap kena buang keje..heheh…(iiskk..takut pun ada!)

Tu la sebabnya aku tak suka nak jumpa orang for business waktu office hour, tapi masa tu la orang-orang ni free, jadi kena la pandai-pandai meng’kaber’….macam mana pun tak sesia la aku pegi lab tu, at least dapat la 2 tempahan.. :)

Sebenarnya, aku baru je cuba-cuba nak jual bracelet ni awal bulan ni, saje nak test market kat tempat keje aku nih, sebab bracelet yg guna www.bead-azzled.com/os_swar_info.htm">Swarovski crystal ni mahal kalau jual kat luar (shopping complexes or boutique). Bracelet ni Mak Ngah aku yang design dan buat sendiri, bole la jual murah-murah je dan bole bayar 2,3 kali. Kalau beli kat luar kena bayar cash, tu yang most of my friends tak mampu, tapi teringin nak pakai Swarovski crystal.

As for me, aku tak le suka sgt dengan batu-batu crystal ni, tapi my mother and sisters in law fanatic betul! Sikit sebanyak kena gak la tempiasnya, dapat la seurat dua dari diaorg, even my hubby pun ada belikan pearl and crystal bracelet. Ingat nak tempah juga la sepasang dengan Nurin, bole la kitaorg bergaya sedondon….*wink*

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home