Wednesday, July 20, 2005

Comel

Semalam, kitaorg pi jogging / brisk walking kat Bukit Expo UPM, ada la dalam setengah jam. Takleh nak lelama sebab sampai sana pun dah pukul 6.00 ptg. Cuaca skang yang mendung dan hujan, pukul 6.30 tu dah macam nak Maghrib.

Memula kitaorg jejalan dulu ikut trek jogging. Ramai jugak yang berjogging petang-petang ni, dan kat padang tengah-tengah Bukit Expo tu ada orang main bola. Tapi kebanyakannya bebudak UPM la. Rasa-rasanya kitaorg je satu family, agaknya weekdays jadi orang luar tak ramai.

Seronok sangat, satu sebab dapat luangkan masa untuk Nurin. Budak kecik tu apalagi, happy la dia. As working parents, kitaorg tak banyak masa untuk Nurin on weekdays. Dalam pukul 7.45 pagi dah anto dia kat umah babysitter, pukul 6.00 ptg baru amik, kalau awal pun pukul 5.45 ptg. Selalunya dalam kereta je dapat berbual-bual, bergurau senda dengan dia, sebab bila sampai rumah, nak masak, mengemas dan kalau Nurin tido awal, kejab je dapat main-main ngan dia.

Yang kedua, cuaca yang redup, nyaman je semalam bila lalu bawah-bawah pokok yang rendang kat Bukit Expo tu. Dengan burung-burung yang sibuk berterbangan balik ke sarang. Dan Nurin everytime dia nampak burung, dia akan kata " Bye bird, nak alik". Sebenarnya, nampak apa-apa pun macam bas, burung, komuter, kapal terbang, dia akan kata macam tu...heheh..

Dan yang buat aku happy, seronok, eemm...bangga la jugak, setiap kali kitaorg bawak Nurin berjalan, Nurin pasti akan menarik perhatian orang. Dengan matanya yang bulat, pipi yang tembam dan mulut yang ramah-tamah, orang yang lalu sebelah kitaorg normally akan berpaling kali kedua untuk melihat Nurin, dan yang akan keluar dari mulut diaorg "Eeiii...comelnya budak tu". Dan bila diaorg bye-bye dengan Nurin, for sure Nurin akan balas balik, tu yang orang suka.

Aku ngan hubby selalunya senyum je, ye la nak buat apa lagi ye tak? Tapi risau juga kalau anak kita ni selalu sgt menarik perhatian orang, ye la, kalau orang sekadar nak tenguk je, takpe la, takut la kalau 'terberkenan' la pulak...iiskk...nau'zubillah!!

Apa pun kitaorg bersyukur dapat baby cam Nurin, yang comel, keletah, manja, pandai amik hati dan bole dikategorikan baby yang mudah diajar dan mengikut kata mama dan babah dia. Doa dan harapan kitaorang, Nurin membesar menjadi anak yang taat pada Allah dan ibu bapa, solehah, bersopan santun, bijak dan apa-apa jua yang baik, insyaAllah.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home