Sunday, July 24, 2005

Makan-makan

Semalam (Sabtu), dah janji ngan adik ipar aku, Ana nak lunch kat Gurney. Kebetulan aku memang nak pegi Kl, jumpa Mak Ngah, selesaikan tempahan bracelet. Aku akan bawa makanan sket dari rumah dan aku minta Ana masak sket sebagai tambahan.

Ana ada urusan kat UM pagi tu, dia minta datang lambat sket dan Syedah tak jadi pegi Banting sebab demam. Bila dah kata lambat tu, aku ngan hubby leka-leka la kat umah, siap sempat tido lagi tu after breakfast...heheh...Kitaorg bangun pukul 12 tgh, terus bersiap. On the way, Syedah dah tepon, tanya kat mana sebab diaog dah lapo. Kitaorg pun lapo gak, tapi sesak lak jalan raya tengahari buta ni. At the end, lebih kurang satu jam baru sampai Gurney.

Sampai je, Ana dah hidang makanan atas meja.."Kami dah lapooo...."...heheh... Tengahari ni, kitaorg makan rendang ayam kampung, ulam pegaga dan kacang botor serta sambal belacan. Yang ni aku bawak dari rumah. Ana lak masak nasi, sup sayur, kobis goreng, ikan dori goreng dan tempe goreng. Nasib baik aku bawak sambal kicap bole la buat cicah tempe ngan ikan.

Walaupun Syedah demam, semua orang termasuk dia makan dengan berselera sampai kebanyakan makanan abis! Yang tinggal ulam, sambal belacan dan sambal kicap, itu pun sebab pedas sgt, kalau bole hirup, sure sambal pun abis. Alhamdulillah, lepas makan semua orang terlentang jadi ikan paus....heheheh....

1 Comments:

At Monday, March 05, 2007 1:30:00 PM , Anonymous Anonymous said...

That's a great story. Waiting for more. »

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home