Monday, August 22, 2005

Makan..makan...makan...

Hari ni, letih, malas, lapo, macam tak cukup tido...eemm...memang tak cukup pun. Hujung minggu lepas, Sabtu dan Ahad sungguh memenatkan.

Dimulakan dengan Sabtu tu, sepagi hubby takde, pi servis keta, aku kat umah biasa la, masak, main ngan Nurin, tunggu hubby balik, makan. Dalam kul 3 ptg , bertolak ke KL amik Syedah pi pasar malam jalan TAR. Walau pun kekononnya tak carik apa-apa, at the end beli gak la 2,3 benda. Sampai rumah Gurney, makan. Mak mertua aku sampai, chit-chat lebih kurang, siap-siap lak nak pi Kg Baru, kenduri tahlil arwah Nek Jah. Yaasin, tahlil gedebak gedebuk pukul 11 mlm, makan.

Esok, seperti yg dirancangkan, kitaorang bertolak dari Gurney pukul 10.30 pagi untuk ke Maran. Punya la seronok nak berjalan, to keep awake, makan. Sampai rumah pengantin, makan. On the way balik, masa kat Temerloh, mak mertua called, "Dah sampai mana? Nanti singgah la rumah Cik Wa ya, ada makan-makan nih"...again, kitaorg sampai kat Kepong pukul 6.30 ptg, makan.

Balik umah, sampai dalam pukul 10 malam, adik aku, Jon datang bawak berkat dari kampung, apa lagi, makan. Masa tu dah nearly pukul12 mlm, takpe, esok puasa. So, hari ni, aku ngan hubby pose. Rasa bersalah pada diri sendiri sebab banyak sangat makan. Itu aku tak cerita apa yg kitaorg makan...iiskk... mau terliur dibuatnya. Maybe, hari bukan saje letih sebab berjalan dan pose, letih juga sebab banyak sagat makan!

"Cenggini, camne nak kurangkan sikit lelemak kat badan tu wooiii...*sigh*..."

5 Comments:

At Tuesday, August 23, 2005 9:03:00 AM , Blogger Xura'Z Craft said...

kesian kat aku yg still ganti pose ni.... tp weekends, aku 'cuti'.

 
At Tuesday, August 23, 2005 10:04:00 AM , Anonymous Anonymous said...

salam kak tenah dah sampai....

 
At Tuesday, August 23, 2005 10:08:00 AM , Anonymous Anonymous said...

zura : byk lagi ke nak kena ganti?

k. tenah : huhu...sungguh terharu saya akak sudi dtg...hehe..

 
At Tuesday, August 23, 2005 12:47:00 PM , Blogger Xura'Z Craft said...

lg 12 ari. insya-allah sempat by next mth!

 
At Tuesday, August 23, 2005 12:47:00 PM , Blogger Xura'Z Craft said...

This comment has been removed by a blog administrator.

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home