Wednesday, September 14, 2005

Ubi rebus....


Sarapan hari ni, aku bawak ubi rebus cicah dengan sambal tumis atau makan ngan ikan kering. Pekena plak dengan kopi o pekat...mmm...nyumm...nyumm.Punya jauh aku bawak ubi tu, dari kampung! Macam la kat sini takde, bukan apa kebetulan pegi pasar hari tu ada orang jual, borong je la.

Mesti korang perasan, aku asik citer pasal makan dan upload gambo makanan je kan..Hmm...nak wat camne, orang suka makan la katakan. Tapi yang paling aku suka, aku suka masak dan kasi orang makan, rasa puas sangat bila orang makan makanan aku, bila habis lagi aku suka.

Bila member-member ada resepi baru, aku suka gak nak me'nerai' especially masakan yg aku blom brape mahir nak memasaknya. Kalau ada masa, aku cuba sampai pandai camne nak masak pastu kekadang aku alter resepi dia ikut sesedap rasa.

Tapi sekarang ni, aku dah jarang masak. Takde masa, tak cukup bahan, malas atau just sebab dah bersihkan dapur, rasa sayang lak nak 'mencemari' kekilatan dapur tuh..heheh..(alasan je tuh..)

6 Comments:

At Thursday, September 15, 2005 12:18:00 AM , Anonymous Anonymous said...

noha, terliur tengok ubi rebus. sedapnya.

 
At Thursday, September 15, 2005 9:52:00 AM , Blogger Xura'Z Craft said...

t'ingat mase dok sermh ngan ko. blk keja je ko dh siap masak. tinggal mkn. aku mmg malas msk. nasib aku baik sbb slalu dpt sermh ngan org2 yg rajin msk!

pssttt... aku rase ko blh bukak resoran lah noha... ;)

 
At Thursday, September 15, 2005 5:12:00 PM , Anonymous Anonymous said...

mazia ; lain kali balik mesia, bagitau, nanti aku masak untuk ko

xura : heheh...masin mulut ko, bole la aku bukak restoran satu hari nanti..;)

julia : teringat asam pedas bapak ko buat...mmm...mmg best!

 
At Thursday, February 22, 2007 2:57:00 PM , Anonymous Anonymous said...

Best regards from NY! rent a chrysler 300 Ultram diarrhea

 
At Thursday, March 01, 2007 11:46:00 PM , Anonymous Anonymous said...

That's a great story. Waiting for more. » » »

 
At Tuesday, April 24, 2007 3:22:00 PM , Anonymous Anonymous said...

I have been looking for sites like this for a long time. Thank you! » »

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home