Tuesday, September 13, 2005

Asam pedas kepala ikan


Salah satu masakan mak aku yang paling aku suka, asam pedas, apa pun dimasak asam pedas, bila mak aku yang buat, memang best! Tapi balik kampung kali ni, aku teringin plak nak makan asam pedas kepala ikan duri / mayong. Kepala je tau, daging-daging tak mau, sebab kat kepala dia pun banyak isi sebenarnya.

Aku sampai rumah mak aku petang Jumaat, bila abah aku balik keje, kitaorang terus makan. Esok pagi-pagi aku, mak, abah dan adik pegi pasar, kena pegi pagi-pagi sebab hari cuti ramai orang kat pasar, takut takde parking. Hubby tinggal kat rumah basuh keta, Nurin plak masih tido.

Kitaorang beli kepala ikan, ikan terubuk, ikan kembung, ikan tenggiri dan segala macam jenis sayur. Abah plak, pegi cari sarapan, sekali sekala anak cucu balik, dia beli nasi lemak, mee dan meehoon goreng dan kuih muih...mmm....nasib baik ada 2,3 benda yang takde, kalau tak bole buat breakfast buffet.

Tengahari tu, mak masak asam pedas kepala ikan, ikan tenggiri goreng dan kangkung goreng belacan. Pergghh...sedap tak terkata asam pedas tu, masa aku tulis entry ni, macam nak menitik air liur. Aku makan nasi sikit je, sebab nak meratah asam pedas. Hubby plak tenguk je, takde perasaan, maklum la hubby tak suka makan kepala ikan, sebab tu bila balik KL, aku masak apa yang hubby suka makan je, makanan kegemaran aku kena tunggu balik kampung atau kalau ada geng, bole la aku masak makan sesama.

5 Comments:

At Wednesday, September 14, 2005 10:42:00 AM , Blogger Xura'Z Craft said...

hmm... nampak pun sedap, belum makan lg... dugaan betul lah time pose2 ni...

 
At Thursday, September 15, 2005 9:00:00 AM , Blogger Fara said...

sedapnyer asam pedas, favorite lauk aku sekeluarga dari kecik lagik...esp. asam pedas ikan mayong ngan ikan sembilang..kt KL susah nk jumpa mayong lah

 
At Thursday, September 15, 2005 5:10:00 PM , Anonymous Anonymous said...

xura : sabo, nanti buka pose bole makan ek

tgazfa : i rasa kan, asam pedas nih mmg lauk peberet org johor kot...heheh..

 
At Thursday, March 01, 2007 12:34:00 AM , Anonymous Anonymous said...

Keep up the good work http://www.order-xanax.info/Bathtubs.html Popularity shaved pussy Topless football babe Ncaa basketball division i signees California wheelchair lifts code Before after photos of mesotherapy patients Elmiron and pain relief Dns webhost Tatoo removal houston tx

 
At Wednesday, April 25, 2007 9:07:00 PM , Anonymous Anonymous said...

Looking for information and found it at this great site... »

 

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home